Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-05-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

Noc Muzeów drugą z najbardziej znanych imprez kulturalnych w Polsce

Europejska Noc Muzeów jest – po festiwalu Woodstock – najbardziej znaną imprezą kulturalną w Polsce. W ubiegłym roku 15% Polaków deklarowało znajomość tego wydarzenia. Wśród imprez muzealnych Noc Muzeów jest zdecydowanym liderem, a jej popularność z roku na rok rośnie – wynika z badania Sponsoring Monitor 2014/2015 ARC Rynek i Opinia.

Mimo iż wystawy w muzeach i galeriach plasują się dopiero na 10-tym miejscu wśród najbardziej lubianych imprez/wydarzeń kulturalnych wśród Polaków, to jednak Noc Muzeów zyskała szczególne miejsce na kulturalnej mapie Polski. 

W 2012 roku Noc Muzeów znana była 8,6% respondentów, w 2013 - 11,6% respondentów, a w 2014 aż 15,1% badanych.

77% Polaków deklaruje, że interesuje się kulturą, z tego 30% przyznaje, że chodzi do muzeów. Wśród osób odwiedzających muzea i galerie większość (66%) stanowią kobiety.

Muzea odwiedzają najczęściej osoby z przedziału wiekowego 45-59 lat (35%), zaś najrzadziej osoby starsze w wieku 60-65 lat (5%).

Respondenci wskazują, że największą barierą w korzystaniu z życia kulturalnego jest brak pieniędzy (58%).

„Na sukces Nocy Muzeów w Polsce złożyło się kilka czynników. Z naszych badań wynika, że Polacy są zainteresowani wydarzeniami kulturalnymi, jednak zazwyczaj nie mają na nie środków finansowych lub brakuje im czasu. Noc Muzeów odpowiada na obydwa te braki. Z jednej strony pozwala na zwiedzenie kilku muzeów całą rodziną za darmo, co jest znaczącą oszczędnością w domowym budżecie, z drugiej zaś – jest sposobem na ciekawe spędzenie czasu w weekend. Jest też inny aspekt – duża część osób lubi brać udział w masowych imprezach, gdyż nie tylko chcą skorzystać z profitów oferowanych w trakcie imprezy, lecz również nie chcą mieć poczucia, że coś stracili, że ominęło ich coś ciekawego.” – mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia – „Noc Muzeów to też duża szansa dla muzeów i galerii, gdyż stwarza możliwość zaprezentowania się z jak najlepszej strony i zachęcenia zwiedzających do ponownych odwiedzin” – dodaje.

Informacja o badaniu

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2014 roku przeprowadzono wywiady telefoniczne (CATI) oraz internetowe (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało łącznie N=5272 wywiadów. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

Kontakt:

magdalena.felczak@arc.com.pl

22 584 85 00





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS