Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-09-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Naukowcy wspierają most

150x110
Naukowcy z Uniwersytetów Mikołaja Kopernika i Kazimierza Wielkiego zbadają faunę i środowisko geograficzne w okolicy budowanego mostu drogowego w Toruniu. 29 września 2011 r. w Urzędzie Miasta Torunia przedstawiciele władz uczelni podpisali w tej sprawie porozumienie z Miejskim Zarządem Dróg.

– Jest to wzorcowo przygotowana inwestycja. Jedyna w regionie, a może i w kraju z taką obsługą naukową. Życzyłbym sobie, aby współpraca z innymi gminami, które realizują inwestycje drogowe, układała się na takim poziomie jak z MZD w Toruniu - mówi Włodzimierz Ciepły, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska.

Badania będą prowadzone równolegle z pracami budowlanymi. Ich zakończenie planuje się na koniec września 2014 roku. - Pozwoli to na uzyskanie unikalnych wyników i obserwacji dotyczących wpływu realizacji dużej inwestycji liniowej na obszary Natura 2000 w Dolinie Dolnej Wisły - dodaje Wiesław Tomaszewski, koordynator projektu.

Toruńscy naukowcy, pod kierunkiem prof. Andrzeja Przystalskiego, zajmą się badaniem zmian wybranych gatunków fauny. - Celem projektu jest zbadanie skali i przestrzennego zasięgu zmian fauny kręgowców doliny Wisły w strefie objętej pracami budowlanymi mostu drogowego w Toruniu. Monitoring połączony z inwentaryzacją obejmie wszystkie gatunki fauny, ze szczególnym uwzględnieniem gatunków wspólnotowych, jakie w obszarze oddziaływania projektowanej inwestycji osiągają sukces rozrodczy, zimują oraz pojawiają się różną regularnością podczas wędrówek - wyjaśnia prof. Andrzej Przystalski.

Z kolei bydgoscy naukowcy zajmą się oceną zmian wybranych elementów środowiska geograficzno-przyrodniczego doliny Wisły. Zespół będzie pracował pod kierownictwem prof. Zygmunta Babińskiego.

- Projekt realizowany przez mój zespół dotyczy badań zmian stosunków wodnych w obrębie dna i brzegów rzeki Wisły. Celem opracowania jest scharakteryzowanie stosunków hydrograficznych i hydrologicznych Wisły i obszaru znajdującego się w sąsiedztwie inwestycji, wraz z warunkami hydromorfologicznymi koryta rzeki. Realizując ten projekt chcemy określić skutki, jakie budowa mostu wywrze na wody podziemne i powierzchniowe ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływania filarów mostu na zjawiska hydrologiczne Wisły i procesy korytowe rzeki - mówi prof. Zygmunt Babiński.

- Cieszę się, że największa toruńska inwestycja, tak ważna nie tylko dla miasta, ale i regionu i nie tylko, ma fachowe wsparcie ze strony naukowców – stwierdza prezydent Torunia Michał Zaleski.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS