-
Mornin’ Glory – startup, działający w modelu subskrypcyjnym, oferujący swoim klientom żyletki do golenia stawia na optivo® broadmail, narzędzie do prowadzenia działań w modelu omnichannelowym.
-
Wykorzystując Marketing Automation, dostępny w optivo® broadmail, firma realizuje skuteczne działania e-mail marketingowe zgodne z cyklem życia oferowanego przez siebie produktu.
-
Dzięki przyjętej strategii, Mornin’ Glory osiąga imponujące rezultaty z prowadzonych działań e-mail marketingowych: do 59% otwarć, 32% kliknięć i 7% konwersji.
Przedstawiona koncepcja startupu zachwyciła już dziesiątki tysięcy mężczyzn, używających maszynek do golenia. Dzięki wdrożeniu optivo® broadmail i dostępnej w narzędziu funkcji Marketing Automation, Mornin’ Glory prowadzi wysoce spersonalizowane i zautomatyzowane kampanie e-mail marketingowe. Dodatkowo optivo® broadmail służy do przechowywania danych oraz jest powiązany z systemem informatycznym Mornin’ Glory poprzez interfejs HTTP. Cały proces obsługi został wysoce zautomatyzowany, dzięki czemu firma wykorzystuje potencjał działań up i cross-sellingowych, przy jednoczesnym, minimalnym nakładzie pracy.
Zautomatyzowane działania up-sellingowe
Klienci Mornin’ Glory często zaczynają swą przygodę z produktami firmy bez dokonania procesu subskrypcji. Z tego też powodu, chcąc zachęcić nowych klientów do dołączenia do grona stałych subskrybentów, firma wdrożyła automatyczne e-maile typu up-selling, które są wysyłane do użytkowników po złożeniu pierwszego zamówienia. Po początkowych doświadczeniach z produktem, klienci są zachęcani do zakupu subskrypcji żyletek poprzez trzyetapową kampanię e-mail marketingową, mającą na celu przedstawienie oferty specjalnej oraz komunikowanie zalet takiej opcji. Jeśli klient przystępuje do subskrypcji podczas któregokolwiek z trzech etapów, kampania natychmiast się dla niego kończy. Jeśli jednak żadna z proponowanych ofert nie przekonała klienta, Mornin’ Glory wysyła jeszcze jedną, ostatnią ofertę na wymianę poprzednio zakupionych ostrzy. Przyjęte przez firmę zautomatyzowane działanie up-sellingowe, od samego początku charakteryzują doskonałe wyniki. Średnie wskaźniki otwarć sięgają do 40%, a konwersji do 7%.
Skuteczny cross-selling dzięki e-mailom transakcyjnym
E-maile transakcyjne są dodatkowym, ważnym środkiem do prowadzenia skutecznego cross-sellingu. Wiadomości transakcyjne, wysyłane przez Mornin’ Glory w celu zachęcenia klientów do aktywowania profilu klienta, potwierdzenia złożenia zamówienia czy też nadania przesyłki, osiągały do 59% otwarć - chciano więc wykorzystać ich potencjał, rozbudowując je o spersonalizowane oferty typu cross-selling. Mornin’ Glory wysyła do klientów także sugestie dotyczące pielęgnacji męskiej skóry. Również w tym przypadku, firma łączy oferty dodatkowe z cyklem życia produktu. Klienci mogą więc wybrać produkty wskazane w e-mailu transakcyjnym jako wartościowe i zamówić je do domu wraz z kolejną dostawą ostrzy.
Content marketing a e-mail marketing
Mornin’ Glory połączył również efektywny content marketing z kanałem e-mail. Firma co miesiąc wysyła e-maile zawierające cenne i wartościowe dla odbiorcy wskazówki dotyczące golenia i pielęgnacji skóry, nie zapominając przy tym o zamieszczaniu rekomendacji dobranych do treści produktów oraz ofert specjalnych. Treści wysyłane w newsletterze nawiązują do artykułów zamieszczanych na blogu firmowym Mornin’ Glory, "Sunny Side Up". Realizując takie podejście, firma regularnie osiąga wskaźniki otwarć do 42% i kliknięć do 32%. W odniesieniu zaś do wskaźników konwersji, firma mogła zanotować rekordowe poziomy aż do 6%.
Działania up i cross-sellingowe Mornin’ Glory pokazują, jak w łatwy i zautomatyzowany sposób realizować e-mail marketing zgodny z cyklem życia produktu: "Przyjęliśmy model subskrypcji – najbardziej skuteczny dla osiągnięcia sukcesu z prowadzonych przez nas działań up i cross-sellingowych. Jest to możliwe dzięki obranemu przez nas modelowi biznesowemu, opartemu na efektywnym zarządzaniu cyklem życia produktu. E-mail marketing jest dla nas idealnym środkiem zarówno do dostarczania klientom informacji, jak i generowania sprzedaży. Dzięki zidentyfikowaniu odpowiednich punktów zwrotnych, mogliśmy założyć odpowiednie scenariusze kontaktu z klientem i wziąć je pod uwagę przy projektowaniu automatycznych kampanii e-mail marketingowych. Imponujące możliwości narzędzia optivo® broadmail dają nam możliwość realizacji założonych przez nas celów. Jest to z pewnością wyraźnie odzwierciedlone w skuteczności podejmowanych przez nas działań." - komentuje Firat Palavar, CMO w Mornin’ Glory.