Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-12-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

MONITORING REKLAM W WYDANIACH TABLETOWYCH – LISTOPAD 2013

Reklamy operatorów sieci cieszą się w Polsce największą popularnością i sympatią użytkowników mediów, ale w listopadzie czytelnicy e-wydań zobaczyli tylko cztery kampanie branży telekomunikacyjnej. To prawie 60 procentowy spadek w dół w porównaniu do października. W reklamę na tablety inwestuje natomiast branża motoryzacyjna, która coraz częściej sięga po niestandardowe formaty – kreacje z video
i rich media.

W odpowiedzi na rozwój rynku reklamy dedykowanej na tablety oraz brak miarodajnych informacji na temat nowego obszaru promocji już po raz drugi przyjrzeliśmy prasie na tablety. Przeanalizowaliśmy wszystkie formaty reklamowe, które reklamodawcy zamieścili w e-wydaniach w listopadzie 2013 roku. Na podstawie zebranych informacji opracowaliśmy najnowsze wydanie badania tendencji reklamowych na polskim rynku tabletowym.

Pierwsza obserwacja z zestawienia wyników monitoringu październikowego i listopadowego, to brak zmian w udziale reklam komercyjnych (77,6%)
i autopromocji (22,4%). Dużym plusem reklamy autopromocyjnej jest natomiast jej interaktywność, bo 41% to rich media, kreacje angażujące użytkownika, pokazujące możliwości i funkcje tabletów.

Mniej chętnie po rich media sięgają jednak reklamodawcy komercyjni. W listopadzie pięć firm/marek zdecydowało się na wyemitowanie tego typu kampanii, co stanowi 10,8% wszystkich reklam. Szkoda, bo formaty rich mediowe mają większy potencjał oddziaływania na odbiorcę niż formaty standardowe, co dodatkowo koreluje z lepszymi wynikami kampanii. Ponadto, są to nie tylko kreacje bardziej atrakcyjne wizualnie, ale i lepiej zapamiętywane przez odbiorców.

Z wyemitowanych w listopadzie tabletowych kampanii rich mediowych, na uwagę zasługuje kreacja Volvo, która uzupełniona została o formularz leadowy, kampania marki piwowarskiej Żywiec oraz interaktywna reklama ekspresów do kawy DeLonghi. Jednak mimo ciekawych przykładowych realizacji rich media, wciąż dominuje reklama statyczna(83%). Inne obecne w tabletach formaty, to kreacje z załączonym video (1,4%) oraz automatycznie uruchamiane video (4,9%). 

Z analizy e-wydań pod kątem obecnych reklamowo branż wynika natomiast, że najbardziej otwarta na nowe formy dotarcia do reklamobiorców jest branża motoryzacyjna oraz energetyczna z udziałem po 13%. Warto wspomnieć, że aż 38% reklam motoryzacyjnych to kreacja z video lub rich media.

Według wyników monitoringu, tylko jeden procent mniej od wiodących reklamowo branż, bo 12% powierzchni na tabletach zajęła branża media/prasa, a 11% budownictwo. Największy spadek odnotowała branża telekomunikacyjna. Reklamy operatorów sieci komórkowych w październiku stanowiły 10%, w listopadzie natomiast czytelnicy e-wydań zobaczyli tylko cztery kampanie, co daje 3% całości wyemitowanych w tym miesiącu reklam.

W listopadzie spadł też odsetek reklam rozszerzonych o link z odniesieniem do strony docelowej reklamodawcy, bo stanowiły one niespełna 38% (w październiku było ich 52%). Spośród nich 13% kreacji miało link z przeniesieniem do App Store lub Google Play. 62% reklam nie posiadało linku, za to 4% spośród obecnych reklamowo marek zamieściło
w kreacji QR kod z przeniesieniem na swoją podstawową stronę, lub dedykowany landing page.

Dane z monitoringu przeprowadzonego w listopadzie potwierdzają, że najpopularniejszym typem reklamy na tablety jest full page(89,7%), half page to 7,3%, a inne typy reklamy to niespełna 3%.

Raport dotyczący rynku reklamy na tablety został opracowany w oparciu o analizę 50 aktualnych e-wydań, wśród których znalazły się dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki, dwumiesięczniki oraz jeden kwartalnik.

                                                 ***

Adrino jest siecią reklamową specjalizującą się w kompleksowej obsłudze kampanii reklamowych na urządzeniach przenośnych. W ofercie sieci znajdują się przede wszystkim produkty i rozwiązania dla reklamodawców oraz unikalne produkty dla wydawców serwisów mobilnych i właścicieli aplikacji. Adrino jest członkiem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS