W kilkunastu miastach w całej Polsce marka MK Café pojawi się ze specjalnym pokazem baristycznym prowadzonym przez Marcina Rusnarczyka – Mistrza Polski Baristów. Podczas pokazu konsumenci będą mogli nauczyć się idealnego sposobu parzenia kawy i przygotowania różnych napojów kawowych. Widoczność pokazów zostanie zapewniona poprzez szeroką ekspozycję outdoorową, geotargetowaną kampanię w Internecie, w tym w mediach regionalnych oraz działania PR.
Pokazy baristyczne odbywają się pod hasłem „Powiedz mi jaką kawę pijesz, a powiem Ci jak ją przygotować” nawiązującym do kampanii telewizyjnej marki MK Café. To pierwsza tego typu akcja w Polsce, podczas której marka kawy chce przybliżyć konsumentom zasady idealnego parzenia kawy, a także dać im możliwość spróbowania różnych napojów kawowych przygotowanych przez najlepszych baristów. Pierwsze pokazy odbędą się w Kaliszu, Koninie, Poznaniu i Wrocławiu.
Pokaz baristyczny będzie okazją dla konsumentów do osobistego spotkania z baristą, m.in. Marcinem Rusnarczykiem, Mistrzem Polski Baristów. W trakcie pokazu zostaną zaprezentowane różne sposoby przygotowania kawy w oparciu o produkty MK Café, takie jak latte, cappuccino, mocca czy frappe. Na miejscu będzie można spróbować kawy przygotowanej na wybrany sposób. Podczas spotkania z baristą jego uczestnicy będą mieli okazję do wygrania drobnych nagród. Przygotowaniu danego wariantu kawy towarzyszyć będzie kawowy quiz, którego zwycięzcy otrzymają m.in. szablony do przygotowania latte czy też podkładki MK Café pod kubek.
Widoczność akcji zostanie zapewniona poprzez szeroką ekspozycję nośników outdoorowych, a także reklamę na ekranach LCD w centrach handlowych oraz w komunikacji miejskiej. Pokazy baristyczne otrzymają również wsparcie online w największych portalach regionalnych. Dodatkowo, pilotażowe pokazy w czterech pierwszych miastach zostaną objęte działaniami PR.
- Akcja marki MK Café jest odpowiedzią na deklaracje konsumentów, z których aż 60% stwierdza, że ich wiedza na temat kawy jest niewystarczająca i chciałoby dowiedzieć się o niej zdecydowanie więcej. Co więcej, z Ogólnopolskiego Badania Kawowych Preferencji Polaków przeprowadzonego na zlecenie marki MK Café wynika, że tylko 10% z nas uznaje się za kawowych ekspertów, których wiedza nie odbiega od profesjonalnych baristów – mówi Beata Telega, Brand Manager MK Café.
Za kreację i wsparcie BTL odpowiedzialna jest agencja JUST. Dom mediowy OMD jest autorem planowania i zakupu mediów. Organizacją i realizacją pokazów zajęła się agencja Nairobia. Działania PR prowadzi Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.