Toruń, w którym rozgrywa się akcja „Lekarzy”, znalazł się na drugim miejscu pod względem liczby publikacji oraz potencjalnych kontaktów informacji z odbiorcą. Nazwę miasta wymieniono w 2012 roku ponad 800 razy, a zasięg publikacji kształtował się na poziomie 450 mln odbiorców.
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” obliczyli również ekwiwalent reklamowy informacji na temat poszczególnych miejsc w kontekście seriali. Toruń znalazł się wśród miejscowości z największą wartością publikacji i emisji – 9,2 mln zł. Pierwsze miejsce zajął Wrocław - 12,9 mln zł, a tuż za nim Kraków - 12,5 mln zł.
To nie pierwszy promocyjny sukces serialu „Lekarze”. W styczniu 2013 roku serial zajął drugie miejsce na liście "Press" na najlepszy projekt produkt placement. Według branżowego miesięcznika miasto pokazano w nowoczesny sposób. Doceniono również kompleksowość projektu i rozmiar wizualny plenerów miasta.
Według styczniowego wydania "Press" toruńscy „Lekarze” są drugim najlepszym w Polsce projektemz kategorii "produkt placement" czyli wykorzystującym serial do promocji marki. Miesięcznik brał pod uwagę dopasowanie produktu do serialu, naturalność ekspozycji, częstotliwość występowania produktu, pożądaną reakcję widza i pomysł na kreację marki, jaką w tym przypadku jest Toruń.
- Miasto pokazano w nowoczesny sposób: kilka niestandardowych ujęć plus przeniesienie opowieści o tle akcji do „Dzień Dobry TVN” to bardzo dobry pomysł – czytamy w miesięczniku "Press". - Plus za kompleksowość projektu, za rozmach wizualny plenerów miasta i fikcyjnego szpitala w wersji luksusowej. Dobrze wykorzystano fabułę (ucieczka głównej bohaterki z Warszawy do mniejszego, ale atrakcyjnego miasta) do promocji Torunia.
Według Press daje to szansę na dotarcie do grupy celowej. Twórcy rankingu podkreślają, że wielu ich znajomych po obejrzeniu kilku odcinków postanowiło wybrać się do Torunia w celach turystycznych. Cztery na pięć najlepszych projektów produkt placement stanowią miasta, co według Press prowadzi do wniosku, że tego typu promocja zawsze się sprawdza. Toruńskich „Lekarzy” przeskoczył jedynie „Ojciec Mateusz”, którego akcja rozgrywa się w Sandomierzu.
Kręcony w Toruniu serial TVN „Lekarze” bił rekordy popularności. Ostatni odcinek pierwszego sezonu emisji oglądało blisko 3,5 mln widzów, stacja zwiększyła oglądalność o blisko 800 tys. osób, a dotychczasowe wpływy z reklam wyniosły 29,3 mln zł. Średnia widownia pierwszej edycji serialu „Lekarze”, emitowanej w okresie od 3 września do 26 listopada br., wyniosła 3,05 mln osób, co przełożyło się na 23,10 proc. udziału stacji wśród wszystkich widzów i 23,93 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Serial na antenie TVN oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.30. "Lekarze" opowiadają o losach medyków pracujących w szpitalu Copernicus w Toruniu. Główną bohaterką produkcji jest Alicja Szymańska (Magdalena Różczka) młoda i ambitna chirurg, która rozpoczyna pracę właśnie w tym szpitalu. W obsadzie są jeszcze m.in. Danuta Stenka, Paweł Małaszyński, Szymon Bobrowski, Jacek Koman i Kasia Bujakiewicz. Scenariusz serialu napisali Andrzej Staszczyk, Justyna Stefaniak oraz Marek Kreutz, a wyreżyserowali go Filip Zylber i Marcin Wrona. Dla Torunia, w którym toczy się akcja serialu, najważniejszy jest fakt częstej i atrakcyjnej obecności miasta w filmie. W każdym odcinku oglądamy piękne ujęcia starówki, nocną panoramę, rynek i staromiejskie uliczki (główna bohaterka mieszka przy ul. Łaziennej), toruńskie kawiarnie i kluby. Atrakcyjnie prezentuje się także serialowy szpital miejski, ulokowany przez producentów w budynku Centrum Targowego Park przy Szosie Bydgoskiej.
Zdjęcia w Toruniu były kręcone od jesieni 2011 roku. Produkcję wspiera finansowo miasto, które w ramach zawartej umowy przekazało twórcom filmu 23 tys. zł na każdy odcinek pierwszego sezonu emisji. Wiadomo jednak, że serial będzie miał dalszy ciąg – gotowe są odcinki drugiego sezonu, a do trzeciego powstaje scenariusz.