Laureaci Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” mają do dyspozycji szereg narzędzi wspierających propagowanie artykułów spożywczych nagrodzonych certyfikatem jakości „Doceń polskie”. Wśród nich jest możliwość udziału w targach i ciekawych wydarzeniach branżowych. Jednym z nich był II Ogólnopolski Festiwal Kulinarny „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Podczas wydarzenia producenci zaprezentowali swoje wyroby, goście i uczestnicy festiwalu delektowali się również potrawami przygotowanymi m.in. z produktów posiadających godło promocyjne „Doceń polskie”.
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe AGRO-TOP, Gospodarstwo Rybackie ZIELENICA, firmy Ajax (właściciel marki Gold Master) i Green Spoon oraz Gospodarstwo Rolno-Hodowlane HENDROB - to laureaci Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, którzy zaistnieli na kulinarnym święcie zorganizowanym 19 sierpnia br. w Pabianicach.
Producenci zaprezentowali swoje wyroby uczestnikom, jurorom i gościom festiwalu „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Na stoiskach można było poznać bliżej specjały z godłem „Doceń polskie” i przekonać się o ich walorach smakowych. Ich degustacja miała miejsce jeszcze w przeddzień wydarzenia: produkty ze znakiem promocyjnym posłużyły bowiem do przygotowań dań podanych na kolację.
- Śmiało możemy stwierdzić, że z roku na rok rośnie świadomość Polaków dotycząca zdrowego odżywiania i jakości spożywanych tłuszczów. Smalec gęsi jest tradycyjnym produktem polskiej kuchni, a my go popularyzujemy: przywracamy na polskie stoły i promujemy także w restauracjach - mówi Anna Obłoza, specjalista ds. sprzedaży i marketingu firmy AGRO-TOP. Podczas festiwalu zaprezentowany został m.in. Smalec gęsi tego producenta, który zdobył znak jakości „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT. Specjały AGRO-TOP cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem uczestników wydarzenia. - Rozmowy dotyczyły przede wszystkim właściwości smalcu gęsiego i możliwości jego zastosowania w kuchni. Goście festiwalu dopytywali również o różnice między smalcem gęsim i kaczym, a także pozostałymi tłuszczami pochodzenia zwierzęcego. Z wielką radością odpowiadamy na wszystkie pytania i uświadamiamy konsumentów - podkreśla A. Obłoza. Na smalec gęsi opisywanej firmy zwrócił uwagę m.in. Adam Gessler, który wspólnie z Arturem Morozem prowadził konkurs kulinarny.
- Korzystamy wyłącznie z rodzimych surowców, a dzięki certyfikatowi „Doceń polskie” możemy to dodatkowo zaakcentować. Jesteśmy bardzo ważnym dostawcą na rynku francuskim, nasze produkty są dostępne także w Anglii i Niemczech. Ciekawostkę stanowi fakt, że zaopatrujemy także zagraniczną firmę kosmetyczną, która produkuje kosmetyki dla polarników. Znak potwierdzający pochodzenie produktu jest dla naszych zagranicznych odbiorców bardzo istotny - podsumowuje przedstawicielka firmy AGRO-TOP.
Kulminacyjnym punktem festiwalu był konkurs, podczas którego kucharze (startujący w 2-osobowych zespołach) przygotowywali dania główne z wybranym elementem gęsiny. W zmaganiach uczestniczyli profesjonaliści z całej Polski. Najlepsza okazała się reprezentacja Restauracji Warszawskiej (Hotel Centrum Sosnowiec), czyli Bartłomiej Kornacki i Przemysław Gościniak. Zwycięskie danie to „Podwędzany filet z gęsi ze smażonym foie gras, konfiturą z gruszki i jabłka z miodem oraz assiette z marchwi”.
Choć każda ekipa pracowała w oparciu o własne produkty, na stanowiskach roboczych wszystkich kucharzy znalazły się tłoczone na zimno oleje Green Spoon. Warto podkreślić, że zwycięska drużyna z Sosnowca do przygotowania nagrodzonego dania wykorzystała olej rzepakowy tej marki. Oleje Green Spoon były eksponowane również na stoisku dostępnym dla wszystkich uczestników wydarzenia. - Odbiorcami naszych olejów są zarówno konsumenci indywidualni, jak i restauratorzy oraz szefowie kuchni, dlatego też staramy się uczestniczyć w wydarzeniach branżowych, takich jak festiwal „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Nasza marka jest już rozpoznawalna; szefowie kuchni korzystają na co dzień z naszych produktów, o czym można było przekonać się również podczas wydarzenia - mówi Przemysław Mrozik, Prezes Zarządu firmy Green Spoon.
Kluczowy produkt firmy, Zdrowy Olej rzepakowy tłoczony na zimno Green Spoon, w kwietniu br. pozytywnie przeszedł recertyfikację programu „Doceń polskie”. Olej powtórnie zdobył znak jakości i tytuł TOP PRODUKT. Godło „Doceń polskie” jest widoczne na etykiecie nagrodzonego oleju, a także materiałach promocyjnych.
Znak promocyjny jest widoczny także na opakowaniach pstrąga z oferty Gospodarstwa Rybackiego ZIELENICA. Pstrąg wędzony naturalny dwukrotnie zdobył certyfikat „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT. - Pokazujemy nasze produkty, zapraszamy do degustacji i propagujemy polską żywność - podkreślała Anna Skowrońska, właścicielka gospodarstwa ZIELENICA. Mimo, że tematem spotkania była gęsina, festiwal przyciągnął miłośników dobrego jedzenia, stąd zainteresowanie propozycjami ZIELENICY było bardzo duże.
- Otrzymujemy same pozytywne informacje zwrotne dot. naszych produktów. Gości intryguje nasz pstrąg; są pozytywnie zaskoczeni tym, że tę rybę można podawać na różne sposoby, zachwycają się jego smakiem tym bardziej, gdy są przyzwyczajeni do mrożonej ryby z marketów. My oferujemy świeżą rybę przez cały rok, są one dostępne w sklepach maksymalnie 24 godziny po odłowieniu - dodaje. - Generalnie, zainteresowanie naszymi produktami rośnie, zwłaszcza w sektorze HoReCa. Szefowie kuchni bardzo chętnie bazują na polskich, świeżych rybach. Moim zdaniem ich pracę można porównać do mistrzów malarstwa; my dostarczamy produkt, a oni tworzą z niego arcydzieła - zauważa A. Skoworońska.
Kolejną firmą, która zaangażowała się w festiwal kulinarny jest Ajax. Masło półtłuste „Gold Master” tego producenta zdobyło certyfikat jakości i tytuł TOP PRODUKT podczas lipcowej atestacji żywności. Znak „Doceń polskie” już znalazł się na opakowaniu nagrodzonego wyrobu. - Godło programu jest doceniane na rynku, dzięki niemu produkt jest bardziej wiarygodny dla konsumentów - zaznacza Przemysław Kieres reprezentujący firmę Ajax. - Pokazujemy tu m.in. nasze masło półtłuste. Zainteresowanie nim jest bardzo duże, bo takiego produktu na rynku dotąd nie było, jesteśmy pionierami w tym zakresie. Staramy się jak najczęściej uczestniczyć w targach i wydarzeniach branżowych. Na rynku jesteśmy obecni od 13 lat, teraz intensywnie promujemy naszą nową premium markę, czyli „Gold Master” dedykowaną klientom detalicznym i profesjonalnym – informuje P. Kieres.
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” był jednym z patronów merytorycznych II edycji festiwalu „Gęsina nie tylko na św. Marcina”. Wydarzenie miało miejsce w Fabryce Wełny Hotel&Spa w Pabianicach. Jego pomysłodawcą jest Wiesław Bober, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni, który w hotelu prowadzi autorską restaurację Wzorcownia by W. Bober.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70