Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2023-10-12

A A A POLEĆ DRUKUJ

Klienci Barbora.pl nie wyrzucają dobrego jedzenia

A gdyby tak spróbować zapobiec marnowaniu żywności? To pytanie stało się impulsem do podjęcia konkretnych kroków przeciwdziałających wyrzucaniu jedzenia. Jednym z nich jest połączenie sił z Too Good To Go – aplikacją umożliwiającą zamawianie dobrej do spożycia, nadwyżkowej żywności i uratowanie jej przed wyrzuceniem. Od czerwca br. użytkownicy Too Good To Go mogą zakupić Paczki Niespodzianki także z supermarketu online – Barbora.pl.

Choć według danych udostępnionych przez Banki Żywności problem wyrzucania jedzenia wciąż jest potężny, świadomość społeczna w tym temacie zdecydowanie wzrosła. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Capgemini w czerwcu 2022 roku, aż 72% respondentów  zwraca większą uwagę na kwestię marnowania żywności, a co drugi badany zapewnia, że chętnie wyda pieniądze w sklepie, który ma realny wpływ na zmniejszenie tego problemu.

W odpowiedzi na takie deklaracje konsumentów oraz z intencją zapobiegania narastającemu problemowi, w czerwcu 2023 roku supermarket online Barbora.pl połączył siły z Too Good To Go, największą na świecie platformą do sprzedaży nadwyżek żywności. Od tej pory klienci Barbory korzystający z aplikacji mogą zamawiać Paczki Niespodzianki w korzystnych cenach. W przypadku Barbory, użytkownicy mają do wyboru dwa rodzaje paczek – z owocami i warzywami oraz tzw. paczki mix.

Mechanizm jest bardzo prosty – wystarczy pobrać darmową aplikację Too Good To Go, a następnie zarezerwować  Paczkę Niespodziankę ze sklepu Barbora.pl i odebrać ją we wskazanym punkcie. W przeciwieństwie do regularnych zamówień, paczki z Too Good To Go  są odbierane  bezpośrednio przez  klientów, w trzech lokalizacjach w Polsce – w Gdańsku, Katowicach i Ożarowie.          

 – Z aplikacji Too Good To Go korzysta ponad  3 miliony użytkowników, a dzięki niej uratowanych zostało blisko 8 milionów paczek. Choć wciąż jest to kropla w morzu problemu, to jednak jest to konkretny krok, pozwalający na uniknięcie zmarnowania żywności dobrej do spożycia. Zyskują na tym wszyscy – klienci kupują taniej, my unikamy kosztów związanych z utylizacją nadwyżek i ratujemy żywność przed wyrzuceniemmówi Anita Komar, Dyrektor Marketingu, Barbora Polska.

Z każdym miesiącem do Too Good To Go dołączają nowi partnerzy. Są to piekarnie, kawiarnie, cukiernie, osiedlowe warzywniaki, sklepy małe i wielkopowierzchniowe, stacje paliw, hotele a teraz również sklepy internetowe. Łącznie to już ponad 5 tysięcy aktywnych partnerów. Każdego dnia realnie przyczyniają się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia, a jednocześnie zachęcają swoich klientów do ważnych zmian. Cieszymy się, że w Barborze podejście do niemarnowania żywności ma priorytetowe znaczenie. Każda uratowana Paczka Niespodzianka to krok w kierunku zielonej planety mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS