Grupa Pracuj Solutions - twórca serwisu rekrutacyjnego Pracuj.pl oraz wydawca specjalistycznych publikacji i poradników – rozpoczął kampanię promującą tegoroczne wydanie „Kompendium HR”. „Kompendium HR” to roczny almanach stanowiący bazę użytecznej i fachowej wiedzy dla specjalistów, praktyków i entuzjastów branży HR. Kampania ma na celu promowanie idei content marketingu i została zainspirowana serialem „Mad Men”. Za koncepcję i realizację graficzną kampanii odpowiadają Martyna Kosakowska i Katarzyna Siemieńska z Grupy Pracuj Solutions a landing page zaprogramowała Polska Grupa Marketingowa. Rozpoczęta w kwietniu kampania obejmie reklamy targetowane na portalach Facebook i LinkedIn, publikacje prasowe w mediach HR, marketingowych oraz własnych Grupy Pracuj potrwa do połowy maja.
Celem kampanii prowadzonej przez Grupę Pracuj ma być przede wszystkim edukacja klientów oraz odbiorców „Kompendium HR” w zakresie nowoczesnych narzędzi content marketingu, czyli marketingu użytecznych treści oraz inbound marketingu – czyli tzw. „marketingu przychodzącego”, który umożliwia odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego. Jest to pierwszy przykład kampanii, w której zalety docierania do użytkowników poprzez tworzenie użytecznych treści są promowane w środowisku HR. Powstała animacja http://youtu.be/2pCKMmLzsZc oraz strona www.podroz-hr.pl zabierze użytkowników w wirtualną „podróż z klientem”, dzięki której dowiedzą się jak precyzyjnie docierać do HR-owców, jak towarzyszyć im na każdym etapie współpracy oraz jakich treści oni poszukują. Kampania ma na celu zachęcenie agencji doradztwa personalnego, head-hunterów oraz firm oferujących usługi działom HR do poznania i wykorzystywania użytecznych treści w procesie budowania wizerunku wśród partnerów biznesowych.
„Kompendium HR” to ponad 130 stronnicowy poradnik, w którym zebrana jest najważniejsza wiedza z zakresu HR - w tym najnowsze trendy oraz innowacyjne narzędzia. Publikacja trafia do ponad 13.000 czytelników dostarczając im merytoryczną wiedzę z zakresu HR. „Kompendium HR” wpisuje się w trend content marketingu, ponieważ umożliwia reklamodawcom z branży HR merytoryczną prezentację, dzięki której przekazują oni użyteczne informacje i dzielą się swoimi doświadczeniem oraz kompetencjami z HR-owcami. „Kompendium HR” będzie dostępne w wersji papierowej oraz na stronie www.pracuj.pl/kompendium-hr od 6 września 2013 r.
„Mnogość kanałów komunikacji oraz ich błyskawiczny rozwój sprawiły, że do przeciętnego odbiorcy dociera tak dużo komunikatów marketingowych - z których większość ma dla niego znikomą wartość – że nauczył się je filtrować i ignorować. W swych wyborach klient kieruje się użytecznością informacji, dlatego marketing treści (content marketing) nabiera znaczenia. Umiejętne dzielenie się wiedzą i działania edukacyjne także w relacjach B2B pomagają firmom z branży HR stworzyć wizerunek eksperta i zyskać zaufanie odbiorców. Na to właśnie chcemy zwrócić uwagę naszych klientów, ponieważ „Kompendium HR” jest doskonałym narzędziem content marketingu, dzięki któremu mogą oni dotrzeć do swoich klientów z angażującym przekazem” – mówi Martyna Kosakowska z działu marketingu Grupy Pracuj.
Motywem przewodnim kampanii „Kompendium HR” Grupy Pracuj są zmiany jakie zaszły w reklamie i marketingu. Z tego powodu organizatorzy zdecydowali się nawiązać do stylistyki serialu „Mad Men”, który opisuje początki branży reklamowej w USA. Fani serialu poznają w nim mechanizmy, dzięki którym reklama zaczęła rządzić umysłami milionów konsumentów na świecie.
Informacje o firmie:
Grupa Pracuj Solutions jest właścicielem wiodących serwisów rekrutacyjnych w Polsce i na Ukrainie (polskiego Pracuj.pl i ukraińskiego Rabota.ua), serwisów branżowych Jobs4 oraz portalu Profeo z wirtualnymi wizytówkami kandydatów poszukujących pracy. Poza działaniami rekrutacyjnymi Grupa Pracuj oferuje usługi wizerunkowe: Wirtualne Targi Pracuj.pl oraz przewodniki „Pracodawcy” i „Praktyki”, skierowane do studentów i absolwentów. Firma jest obecna 13 lat na polskim rynku.
www.grupapracuj.pl