Znamy wykonawcę tegorocznej kampanii „Mała książka – wielki człowiek” Instytutu Książki. Za akcję po raz trzeci odpowiadać będzie konsorcjum złożone z domu mediowego Media Group oraz agencji .bringMore advertising. Działania warte 2,6 miliona złotych rozpoczną się jesienią.
Kampania „Mała książka – wielki człowiek” jest realizowana przez Instytut Książki od 2017 roku. Jej celem jest promocja czytania dzieciom książek już od wczesnego dzieciństwa aż do rozpoczęcia przez nie szkoły oraz wspólnych wypraw do bibliotek. Odbiorcami kampanii są rodzice, dziadkowie, ale też nauczyciele i bibliotekarze.
– Główną grupą docelową kampanii są rodzice w najbardziej intensywnym momencie życia. Rozwój kariery, spłata kredytów, urządzanie mieszkania, a do tego opieka nad dziećmi. Nasze zadanie to wyróżnić się w szumie informacyjnym i dotrzeć do nich z przekazem, żeby poza tym wszystkim znaleźli czas na codzienną lekturę ze swoimi pociechami – mówi Agnieszka Bogulak-Komorowska, Client Service Director w domu mediowym Media Group.
– Literatura dziecięca to pierwsze okno, przez które dzieci mogą obserwować świat zewnętrzny, inny od tego, który znają z domu. Wkraczając w świat opowieści, dzieci stają się bardziej wrażliwe i empatyczne, książki stymulują rozwój mowy. Nieodzowna jest tu rola rodziców – to oni są przewodnikami podczas tej niesamowitej, również dla nich, przygody – dodaje Barbara Pczycka, Business Development Director w .bringMore advertising.
Dom mediowy Media Group będzie odpowiedzialny za stworzenie strategii mediowej oraz zakup czasu antenowego w telewizji i radiu, kampanię digitalową (m.in. reklama wideo, płatna promocja w social media, reklama natywna) oraz wybór i zakup nośników do kampanii outdoorowej.
.bringMore advertising zajmie się opracowaniem koncepcji kreatywnej oraz jej realizacją, co obejmuje m.in. produkcję spotów radiowych i telewizyjnych, opracowanie treści do kampanii internetowych oraz plakatów outdoorowych. Agencja będzie także odpowiedzialna za działania eventowe w kampanii oraz PR.
Konsorcjum agencji Media Group i .bringMore advertising realizowało już dla Instytutu Książki działania promujące czytelnictwo wśród najmłodszych w latach 2017 i 2018.