Elektroniczne awizo przez sms lub e-mail to darmowa usługa z której korzysta już 100 tysięcy klientów Poczty Polskiej. Można ją zamówić w placówce pocztowej i u listonosza. Klienci wybierając te rozwiązanie otrzymują komunikat o oczekującej przesyłce na „komórkę” lub e-mailem. Popularność usługi wynika z potrzeb klientów, którzy dzisiaj oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet lub sms.
Z udostępnionej przez Pocztę Polską usługi eINFO: awizo korzystają klienci dla których wygodniej jest odebrać elektronicznie informację, najczęściej poprzez sms ( to najpopularniejsza forma wybierana przez klientów) o nadejściu listu poleconego. Jak to działa? Poczta Polska, w przypadku gdy listonosz nie będzie mógł doręczyć listu, wysyła wiadomość z informacją o numerze przesyłki oraz adresem placówki, w której można ją odebrać. Wystarczy udać się do placówki pocztowej i podać otrzymany e-mailem albo sms-em numer listu poleconego, a pracownik Poczty wyda taką przesyłkę.
Poczta oferuje także elektroniczne potwierdzenie doręczenia paczki lub listu. Przy nadawaniu przesyłki należy wpisać numer telefonu komórkowego albo adres e-mail na dowodzie nadania. Wartość takiej informacji to 50 groszy. Sms-em albo e-mailem wysłana zostanie informacja, gdy tylko wysłana przez Klienta przesyłka polecona, przesyłka kurierska Pocztex Ekspres 24, Paczka EKSTRA24, PACZKA24 lub PACZKA48 dotrze na miejsce.
Obie funkcjonalności są pierwszymi z rodziny eINFO, która daje klientom możliwość pozyskiwania informacji związanej z przesyłkami pocztowymi drogą elektroniczną. Strategia Poczty Polskiej w obszarze listów zakłada nacisk na łączenie tradycyjnej korespondencji z mailami oraz coraz większą cyfryzację tego obszaru. Poczta systematycznie dołączą do oferty nowe usługi bazujące na nowoczesnych sposobach komunikacji. eINFO : awizo, ale także platforma envelo służąca do zakupu usług pocztowych przez Internet czy Strefy 24 z możliwością automatycznego korzystania z usług pocztowych to tylko niektóre z wprowadzonych w ciągu ostatniego czasu korzyści, dzięki którym Poczta Polska zmienia się w firmę nowoczesną, będącą dostępną dla Klientów w każdym miejscu i o każdej porze.