Za dobry przykład może posłużyć rynek personalizowanych produktów fotograficznych oferowanych online. Obecnie w Polsce tego typu usługi świadczy blisko 200 serwisów internetowych. Ich oferta obejmuje standardowe odbitki oraz zdobywające coraz większą popularność fotoksiążki, fotokalendarze, fotoobrazy oraz inne indywidualnie zamawiane fotoprodukty służące dekorowaniu wnętrz. Mimo, że każdego dnia przeprowadzane są tysiące transakcji zakupu takich produktów, brakowało dotychczas serwisu, który pozwoliłby sprawnie porównać ich ceny.
Fotoindex.pl to nowy serwis, który oferuje coś, czego ze względu na nietypowy charakter usług, nie dało się zrobić w największych porównywarkach cenowych. Usystematyzował i zestawił ceny ponad 60 typów fotoproduktów. Internauci otrzymali dostęp do informacji pozwalających wytypować najtańsze i najlepsze w sieci produkty, jakie można znaleźć w ofercie internetowych zakładów fotograficznych. W bazie Fotoindexu znajduje się obecnie ponad 110 fotolabów oraz 3000 pozycji cenowych.
Dynamicznie działający fotolab w Polsce potrafi sprzedać rocznie 300 tysięcy sztuk fotoobrazów i fotoplakatów. W tym samym czasie tylko poprzez Allegro nabywanych jest ponad 12 milionów odbitek. Według raportu firmy Futuresource Consulting, sprzedaż fotoksiążek w krajach europy zachodniej przekroczyła w zeszłym roku rekordową ilość 23 milionów sztuk. Na rynku krajowym wzrost sprzedaży jest znacznie bardziej dynamiczny niż ma to miejsce w Niemczech, czy Wielkiej Brytanii.
Jak wskazują powyższe liczby, druk personalizowanych produtków nie jest to rynkiem niszowym i taki serwis jak Fotoindex powinien zyskać spore zainteresowanie. Pojawianie się tego rodzaju stron pokazuje również, że w internecie ciągle jest miejsce dla projektów typu social shopping skupionych na usługach lub produktach pominiętych przez największe porównywarkach cen i serwisy zakupowe.