Volvo w Polsce w 2011 roku sprzedało 5 151 samochodów* - to najwyższy wynik w historii. Z kolei pod względem rejestracji nowych aut**, Volvo obroniło pierwsze miejsce z poprzednich kwartałów i zakończyło rok na pozycji lidera segmentu Premium***. A to wszystko przy malejących segmencie Premium o 12%.
Tak dobre wyniki Volvo są efektem znakomitej sprzedaży modelu XC60 oraz udanego wprowadzenia na rynek w zeszłym roku, nowego Volvo S60 i V60. Oba modele okazały się prawdziwymi hitami i cieszą się niesłabnącą popularnością.
Znakomita sprzedaż najnowszych modeli, ale również stała popularność pozostały samochodów, pozwoliły Volvo w Polsce zwiększyć swój udział zarówno w segmencie Premium – do 26,7%**, jak i w całym rynku – do 1,8%**. Volvo zwiększyło również swoją przewagę nad konkurencją z segmentu Premium do kilkuset samochodów. To najlepsze wyniki Volvo w ciągu kilku ostatnich lat.
Sprzedaż to jednak nie wszystko. Volvo od lat dba o dobre relacje z partnerami biznesowymi, czego efekty widać m.in. w corocznym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych. W tegorocznej edycji rankingu Volvo utrzymało pierwsze miejsce i tym samym jako pierwsza marka w historii, jest na szczycie rankingu drugi raz z rzędu. Volvo zajęło pierwsze miejsce w rankingu głównym badania, a także w 9 kategoriach cząstkowych (na 14 możliwych). To naprawdę fantastyczny wynik i nie tylko powód do dumy, ale też impuls do dalszej pracy. Pozostaje jeszcze 5 kategorii, w których nie jesteśmy na pierwszym miejscu, dlatego stale będziemy pracować nad poprawą tych obszarów. Niemniej jednak jesteśmy wdzięczni naszym dealerom za ciężka pracę i zaufanie jakim nas darzą – powiedział Arkadiusz Nowiński, Prezes Volvo Auto Polska.
Volvo staje teraz przed dużym wyzwaniem, aby utrzymać pozycję lidera w segmencie Premium w 2012 roku. Wprowadzenie do oferty nowego samochodu z segmentu C/D – Volvo V40 oraz otwarcie największego salonu dealerskiego Volvo w Polsce – może Volvo pomóc ten cel zrealizować.
Na pewno 2012 rok będzie bardzo trudny, ponieważ sytuacja na polskim rynku motoryzacyjnym nie napawa optymizmem. Jednak liczymy, że nasze dedykowane oferty, jak i wprowadzenie nowych produktów pomogą nam utrzymać pozycję lidera segmentu Premium – podsumował Arkadiusz Nowiński.
*W oparciu o dane wydań samochodów do Klienta – Samar
**W oparciu o dane nt. rejestracji nowych samochodów - CEPiK
***Segment Premium: Audi, BMW, Mercedes, Volvo.