Warszawa, 7 listopada 2011 r. – Goodyear świętował, wywalczone w ostatniej chwili przez kierowcę firmy MAN Jochena Hahna, zwycięstwo w finałowym wyścigu Europejskich Mistrzostw w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA 2011. Sukces Goodyeara miał miejsce na legendarnym torze wyścigowym Le Mans we Francji. Dziesięciorundowy sezon, rozpoczęty w kwietniu na torze Donington Park w Wielkiej Brytanii, obfitował w spektakularne zwycięstwa ciężarówek wyposażonych w opony Goodyear, opracowane specjalnie na tak ekstremalne warunki.
„Po jedenastu latach osiągnąłem wymarzony cel” – powiedział Jochen Hahn, 37-letni niemiecki kierowca. Był to dla niego fantastyczny rok, a w ostatnim wyścigu sezonu startował jako lider. Jochen prowadził w klasyfikacji generalnej zaledwie siedemnastoma punktami nad dotychczasowym mistrzem Europy – Hiszpanem Antonio Albacete, który z determinacją walczył o utrzymanie tytułu. Zmagania o mistrzostwo obserwowało 54 tysiące kibiców, ale finałowy wyścig był krótki, ponieważ niedługo po starcie doszło do największego zderzenia sezonu. W wyniku kolizji Antonio Albacete trafił do szpitala na badania, a Hahn jadący ciężarówką MAN zdobył mistrzowski tytuł.
Klasyfikacja zawodników:
- Jochen Hahn, Niemcy (MAN) – 402 punkty
- Antonio Albacete, Hiszpania (MAN) – 355 punktów
- Adam Lacko, Czechy (Renault) – 317 punktów
- Markus Oestreich, Niemcy (Renault) – 287 punktów
- David Vrsecky, Czechy (Freightliner) – 287 punktów
- Markus Bösiger, Szwajcaria (Renault) – 262 punkty
- Uwe Nittel, Niemcy (MAN) – 215 punktów
- Christopher Levett, Wielka Brytania (Freightliner) – 129 punktów
- Alex Lvov, Rosja (MAN) – 102 punkty
- Anthony Janiec (Renault) – 95 punktów.
Mistrzostwa zespołowe, w których udział biorą zespoły fabryczne MAN, Renault
i Freightliner wygrał zespół Cepsa – Truck Sport Lutz Bernau z kierowcami Albacete
i Nittelem w ciężarówkach MAN z wynikiem 680 punktów. Na drugim miejscu znalazły się ciężarówki Renault zespołu MKR Technology kierowane przez Bösigera i Oestreicha (654 punkty). Pojazdy Renault uplasowały się na trzecim miejscu z zespołem juniorów MKR Team 14 – kierowcy Lacko i Janiec, 538 punktów. Czwarte miejsce przypadło w udziale zespołowi Buggyra International Racing System z Freightlinerami kierowanymi przez Vrseckiego i Levetta (532 punkty), a na piątym znalazły się pojazdy MAN zespołu OXXO kierowane przez Birnbauera i Mäkinena.
Dostawa i serwis opon
Opony wyścigowe Goodyear Truck Racing w wymiarze 315/70R22.5 zaprojektowano tak, aby oferowały kierowcom pojazdów ciężarowych najlepsze parametry i osiągi podczas zmagań na torze. Dzięki zastosowaniu Max Technology w karkasach i specjalnej mieszance bieżnika, opony te wytrzymują wysokie temperatury oraz przeciążenia występujące podczas wyścigów ciężarówek, zapewniając doskonałe właściwości jazdy podczas zmagań na torze. Przypadkowe uszkodzenia to częste zjawisko, gdy ważące 5,5 tony pojazdy ciężarowe rozpędzają się do 160 km/godz., dlatego opony wyścigowe Goodyear wytrzymują silne uderzenia, a bieżnik wyróżnia się podwyższoną trwałością.
Organizacja Wyścigów Pojazdów Ciężarowych (ang. Truck Racing Organization - TRO) nie tylko reprezentuje interesy wszystkich zespołów w Mistrzostwach Europy Pojazdów Ciężarowych FIA, ale jest również wyłącznym dostawcą opon. Ciężarówki i przyczepy TRO są obecne podczas wszystkich wyścigów, zapewniają serwis opon Goodyeara dla wszystkich zespołów na torze.
Rozwój RFID
Podczas wszystkich wyścigów testowano technologię identyfikacji radiowej (RFID) w oponach Truck Racing 315/70R22.5, wprowadzoną niedawno w oponach Goodyear do naczep.
Technologia ta jest najważniejszym wyróżnikiem wprowadzonej niedawno do sprzedaży opony do naczep Goodyear Regional RHT II RFID 435/50R19.5. W skład systemu wchodzi mikroukład wbudowywany w oponę podczas produkcji. Każdy układ posiada niepowtarzalny kod identyfikujący oponę, co po przyłożeniu czytnika umożliwia jej błyskawiczną i precyzyjną identyfikację. Podczas sezonu wyścigów samochodów ciężarowych 2011, wszystkie opony wyścigowe Goodyear były wyposażone w RFID, co przyspieszyło i zwiększyło precyzję zarządzania zapasami opon. Technologię tę wykorzystywali również w zmaganiach sportowych.
Goodyear planuje kontynuować swoje zaangażowanie w wyścigi pojazdów ciężarowych również w sezonie 2012. Poszczególne wyścigi Mistrzostw Europy Pojazdów Ciężarowych przyciągają nawet ponad 150 tys. kibiców na torach wyścigowych całej Europy, a także 80 milionów widzów przed telewizorami na całym świecie.
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako pierwsze wyposażenie. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine 24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutionsTM oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.