Innowacyjne narzędzie ułatwi przewoźnikom redukcję kosztów i emisję CO2
Warszawa, 23 lutego 2012 r. – Nowa aplikacja udostępniona przez Goodyear Dunlop pomoże flotom transportowym prześledzić, które z inwestycji oszczędzą paliwo i zapewnią najkorzystniejszy wskaźnik ROI (z ang. return on investment – zwrot z inwestycji). Kalkulator efektywności paliwowej opracowany jest na podstawie realiów pracy przewoźników w Europie i pozwala menadżerom obliczyć potencjalną redukcję emisji CO2 oraz zużycia paliwa w ich flotach. Aplikacja dostępna jest na stronie: www.fleet-calculator.eu.
Goodyear Dunlop w ramach swojej działalności stara się wspierać osoby zarządzające flotami transportowymi. Kalkulator ma być udogodnieniem, które poprawi ekonomikę zarządzania i wesprze przewoźników w sprostaniu zmieniającym się wymogom prawnym oraz rosnącej presji kosztowej. Zgodnie z raportem niedawno opublikowanym przez firmę Goodyear Dunlop, jedna czwarta flot oświadczyła, że narzędzie pozwalające prognozować wskaźnik ROI pomogłoby im zaoszczędzić więcej paliwa.
Kalkulator jest aplikacją przyjazną użytkownikowi dzięki prostej nawigacji i atrakcyjnej szacie graficznej. Odpowiednio dobrane funkcje pozwalają oszacować wpływ wybranej opony na wielkość inwestycji w szkolenie kierowców oraz na różne rozwiązania modernizujące aerodynamikę pojazdu. Wszystko po to, aby zmniejszyć zużycie CO2 i zredukować negatywny wpływ transportu drogowego na środowisko naturalne. Kalkulator jest już gotowy do obsługi etykiet z oporem toczenia w formacie w jakim nabywcy opon niedługo zobaczą je na rynku. To konsekwencja wejścia w życie nowych przepisów unijnych w sprawie etykietowania opon. Więcej informacji na temat unijnych regulacji w zakresie etykietowania opon dostępnych jest pod adresem: www.etykietynaopony.pl i http://www.goodyear.eu/home_en/tire-advice/future-eu-tire-label.
„Codziennie rozmawiamy z naszymi klientami flotowymi i szukamy nowych sposobów na zwiększenie wydajności ich funkcjonowania. Szczególnie cenne są dla nas uwagi menadżerów mniejszych flot lub przewoźników, pozbawionych obecnie jakichkolwiek narzędzi, które mogłyby im pomóc dokładnie przeanalizować funkcjonowanie ich floty i weryfikować działania umożliwiające zwrot z początkowej inwestycji.” – powiedział Michel Rzonzef, Wiceprezes firmy Goodyear Dunlop ds. Opon do Samochodów Użytkowych w Regionie EMEA.
Kalkulator został opracowany wspólnie z firmą badań rynkowych Panteia/NEA, która dostarczyła szczegółowe dane rynkowe z całej Europy, co zapewniło modelowi dokładność.
Aplikacja jest bezpłatna i pozwala użytkownikom oszacować następujące wielkości w zależności od wybranej opony:
• zmniejszenie zużycia paliwa w litrach na 100 km,
• oszczędność paliwa w skali roku w litrach,
• redukcję emisji CO2 w skali roku w tonach,
• oszczędności kosztowe netto w skali roku.
Ponadto, przewoźnicy flotowi są zachęcani do wpisywania szczegółowych danych na temat posiadanych samochodów ciężarowych, po to żeby estymacje odzwierciedlały charakterystykę prowadzonej przez nich działalności przewozowej.
„Narzędzia pozwalające zwiększyć efektywność paliwową floty są coraz ważniejsze. Nasz kalkulator jest przejrzysty, obiektywny i opiera się na kilku dekadach doświadczeń w corocznym monitorowaniu i analizach porównawczych kosztów w transporcie drogowym. To właśnie dlatego nasze narzędzie pozwala zarządzającemu flotą naprawdę zrozumieć znaczenie wskaźnika ROI oraz całkowitych oszczędności w całym cyklu eksploatacji osiągniętych dzięki inwestycji na podstawie własnych realiów biznesowych. Jest to również narzędzie sprzedażowe dla dealerów opon, którzy mogą go używać pomocniczo w prowadzeniu działalności handlowej” – dodał "Françoise van den Broek, Dyrektor firmy badań rynkowych Panteia/NEA.
„Aplikacja przyczyni się do ograniczenia spekulacji na temat oszczędności paliwowych przez producentów. Jesteśmy pewni, że nasi klienci, a w szczególności firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, docenią starania Goodyear Dunlop i odwiedzą nasz portal internetowy poświęcony efektywności paliwowej, a także wypróbują dostępne w nim narzędzia” – dodał M. Rzonzef.
Aby skorzystać z kalkulatora efektywności paliwowej należy wejść na stronę internetową pod adresem: www.fleet-calculator.eu.
Informacja na temat kampanii efektywności paliwowej flot
Firma Goodyear Dunlop postanowiła dowiedzieć się czegoś więcej na temat wyzwań, przed którymi stoją zarządzający flotami w Europie. W okresie od września do listopada 2011 roku przeprowadziła badanie ilościowe w grupie ponad 400 firm zarządzających flotami, świadczącymi usługi przewozowe w transporcie dalekobieżnym i regionalnym. Badanie przy pomocy ankiety wsparto pogłębionymi wywiadami z 16 firmami zarządzającymi flotami oraz 20 ekspertami branżowymi, a także z pracownikami naukowo-badawczymi oraz politykami.
Z respondentami z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Polski i krajów Beneluksu skontaktowano się przy pomocy poczty elektronicznej i telefonicznie oraz zadano im 20 pytań na temat ich doświadczeń i opinii dotyczących zarządzania ekonomiką działalności przewozowej. Wyniki badania reprezentowały szeroką gamę firm z sektora transportu: w 60% były to floty posiadające od 1 do 50 samochodów ciężarowych (te floty są najbardziej zagrożone wzrostem kosztów), w 30% były to floty posiadające od 51 do 250 samochodów ciężarowych, a w 10% były to floty jeszcze większe. Pełne wyniki badania zostały przedstawione na Sympozjum Flotowym Goodyear Dunlopa 25 stycznia 2012 roku.
Więcej informacji na temat raportu Goodyeara można znaleźć pod adresem: www.fleet-fuel-efficiency.eu.
Informacja na temat sympozjum firmy Goodyear Dunlop: „Efektywność paliwowa transportu drogowego w Europie”
W dniu 25 stycznia 2012 roku firma Goodyear Dunlop Europe była organizatorem jednodniowej konferencji, w której uczestniczyło ponad 170 przedstawicieli największych europejskich przewoźników flotowych, liderzy branżowi oraz decydenci w dziedzinie polityki transportowej. Celem sympozjum, które odbyło się w Brukseli było pobudzenie na większą skalę debaty na temat rosnącego zapotrzebowania europejskiego sektora transportu drogowego na rozwiązania bardziej efektywne paliwowo. Głównym dokumentem omawianym w czasie sympozjum był nowo opublikowany raport ”Zwiększanie efektywności paliwowej flot: działania do 2020 roku“.
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine 24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.