Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-11-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

Firmy MSP zadowolone z usług firm windykacyjnych – raport Integral Collections na temat rynku...

Ankietowani przedsiębiorcy pozytywnie ocenili skuteczność i profesjonalizm firm windykacyjnych. Główną barierą blokującą rozpoczęcie współpracy z windykatorem pozostaje obawa przed bezpowrotną utratą klienta. Badane firmy wolą czekać na pieniądze niż rozpocząć proces odzyskiwania należnych kwot. Dla 43% firm 30 dniowe opóźnienie w płatności nie jest traktowane jako istotny sygnał do działania.

Integral Collections, specjalistyczna firma windykacyjna, podsumowała wyniki badań firm z sektora MSP na temat rynku windykacji. Celem badania przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 450 firm z całej Polski było zdiagnozowanie opinii przedsiębiorców na temat współpracy z firmami zarządzania należnościami. W znaczącej większości ankietowane firmy ujawniają obawy przed rozpoczęciem współpracy z zewnętrzną firmą zajmującą się odzyskiwaniem należności. Opinia o windykatorach zmienia się jednak zdecydowanie po przeprowadzeniu pierwszej sprawy przekazanej specjalistom. 65% firm dobrze ocenia profesjonalizm windykatorów, 50% jest zadowolona z szybkości prowadzenia spraw, a 41% uważa, że ich sprawy prowadzone były skutecznie.

Wojciech Bogusławski, Dyrektor Generalny Integral Collections komentuje: „Nasze badania potwierdzają, że aby sprostać oczekiwaniom rynku nowoczesne usługi windykacyjne muszą proponować rozwiązania obliczone na utrzymanie relacji handlowych, a nie odzyskanie za wszelką cenę zaległych środków – łącznie z upadłością dłużnika. Właśnie obawy o bezpowrotną utratę kontrahenta zniechęcają firmy do przekazywania przeterminowanych wierzytelności firmom windykacyjnym. W przeważającej większości opóźnienia w płatnościach spowodowane są przez zatory płatnicze w nie złą wolę odbiorców. Dlatego też integralną częścią naszych działań jest element finansowania na podstawie przekazanych do obsługi faktur. Pozwala on przekształcić część przeterminowanych należności w gotówkę a jednocześnie daje szansę dłużnikowi na nie wyniszczającą formułę uregulowania zobowiązań.

Badania Integral Collections wskazują że dla 40% ankietowanych głównym argumentem przekazania przeterminowanych należności firmie zewnętrznej jest realna groźba utraty płynności finansowej. Uzyskane dane wskazują również, że dla ponad 43% przedsiębiorców 30 dniowe opóźnienie po terminie płatności faktury nie stanowi jeszcze istotnego sygnału do rozpoczęcia działań windykacyjnych.

„Wyniki naszego sondażu wskazują, że mali i średni przedsiębiorcy wolą cierpliwie czekać na należne im pieniądze niż podejmować działania. Takie podejście może się obrócić przeciwko nim. Niestety zdarzają się przypadki, że bagatelizowanie opóźnień a także niedokładne udokumentowanie transakcji znacząco zmniejszają szanse na odzyskanie należności” komentuje Wojciech Bogusławski.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS