Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-04-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Firma Procter & Gamble po raz kolejny wyróżniona w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Procter & Gamble, firma oferująca takie marki jak Gillette®, Always®, Pampers®, Ariel® czy Blend-a-med kolejny raz została wyróżniona w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki”. W tegorocznej edycji, eksperci Forum Odpowiedzialnego Biznesu docenili trzy programy zrealizowane przez P&G.

P&G to firma, która aktywnie działa w obszarze zrównoważonego rozwoju. Poprzez swoje produkty oraz działania przyczynia się do poprawy warunków życia ludzi na cały świecie, wspierając także społeczności, w których działa. Potwierdza to tegoroczny raport „Odpowiedzialny Biznes w Polsce, Dobre Praktyki.”

W tym roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało 12. edycję raportu, którego celem jest m.in. zaprezentowanie wyróżnionych dobrych praktyk firm. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu realizowane przez P&G wielokrotnie były przedstawiane na jego łamach. W najnowszym raporcie specjaliści wyróżnili trzy projekty firmy. Projekt Zero Odpadów Produkcyjnych Wysyłanych na Wysypiska został wyróżniony w kategorii „Ekoefektywność”, Współpraca P&G i Habitat for Humanity Poland w kategorii „Działania charytatywno-filantropijne”, a Tydzień Ziemi w kategorii „Edukacja ekologiczna”.

Zero Odpadów Produkcyjnych Wysyłanych na Wysypiska

 Strategia Zrównoważonego Rozwoju zakłada, że wszystkie zakłady P&G na świecie nie będą wysyłały odpadów na wysypiska. P&G w Polsce skutecznie wypełnia założenia tej strategii poprzez liczne procesy mające na celu ponowne wykorzystanie odpadów. W zakładach P&G m.in. tworzywa sztuczne używane są do produkcji przedmiotów codziennego użytku, odpady metalowe kieruje się do huty do ponownego użycia w przemyśle metalurgicznym, a palety służące do składowania produktów przetwarzane są na drewniane panele podłogowe. Ponowne wykorzystanie odpadów przyniosło korzyści środowisku oraz samej firmie, która w ciągu ostatnich 5 lat zaoszczędziła ponad 1 mld dolarów w skali globalnej.

Wspólny projekt z Habitat for Humanity

P&G w 2013 roku nawiązała globalną współpracę z organizacją pozarządową Habitat for Humanity. Pierwszy projekt zrealizowany w Polsce polegał na odnowieniu domów na warszawskim Targówku,
w pobliżu należącej do firmy fabryki pieluszek Pampers. Dzięki wsparciu finansowemu P&G oraz pracy 50 wolontariuszy udało się osuszyć i zaizolować fundamenty oraz piwnice dwóch budynków, poprawiając warunki życia kilkudziesięciu rodzin. Następnie władze Targówka ociepliły ściany zewnętrzne obu budynków, co pozwoliło zmniejszyć bardzo wysoką wilgotność panującą
w mieszkaniach oraz obniżyć koszty ogrzewania.

Tydzień Ziemi

P&G podejmuje liczne aktywności w celu edukacji pracowników na temat zrównoważonego rozwoju. W 2013 roku globalnie w całej firmie obchodzony był Tydzień Ziemi, którego celem była promocja wśród pracowników postaw proekologicznych oraz zwiększenie ich wiedzy na temat wysiłków, które P&G podejmuje w tym obszarze. Podczas 5 dni pracownicy mogli dowiedzieć się, jak lepiej chronić zasoby Ziemi w życiu codziennym i miejscu pracy, a także poznali proekologiczne inicjatywy firmy. Działaniom edukacyjnym towarzyszyła zbiórka śmieci, a także start globalnej inicjatywy „Print Smart”, mającej na celu ograniczenie ilości zużywanego papieru w biurze.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS