Drugi dzień 23. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum był pełen inspirujących wystąpień światowej klasy ekspertów z branży reklamy i przemysłu kreatywnego. Wykład głównego gościa - Cindy Gallop przekroczył oczekiwania uczestników.
Graham Lang, dyrektor kreatywny w Y&R Afryka Południowa i Afryki oraz Prezes Best Piece Jury, otwierające Festiwal przemówienie rozpoczął ciekawą wypowiedzią: "Świat jest szalonym miejscem, w którym istnieją niesamowite problemy" i zaoferował słuchaczom rozwiązania do wszystkich zaprezentowanych w jego wystąpieniu kwestii.
Ivan Stanković, założyciel Communis z Serbii, w wystąpieniu podzielił się natomiast swoją historią z delegatami i przypomniał im, aby podążali za własnymi przekonaniami i wsłuchiwali się w siebie: "Zacznij od siebie, przyznawaj się do własnych błędów i staraj się je naprawiać. Jeśli uświadomisz i zaakceptujesz swoje granice, dasz radę je przezwyciężyć. Nie musisz tego robić publicznie; wystarczy, że przyznasz to sam przed sobą. Lepiej być znienawidzonym za to kim jesteś niż kochanym za to kim nie jesteś. Nie wspinaj się po to, aby inni Cię podziwiali, wspinaj się, aby lepiej widzieć świat."
O tym, jak ważne jest strategiczne podejście do muzyki w reklamie oraz o tym, że to właśnie na początku projektu powinno się uwzględniać muzykę podkreślał Uli Reese, prezes IV2 z Niemiec: "Nawet z zamkniętymi oczami powinieneś wiedzieć, że to właśnie ta konkretna marka. Tak powinny działać brandy w dzisiejszych czasach."
Sebastian Hejnowski, CEO MSLGROUP CEE wraz z Zofią Bugajną, Business Development Director MSLGROUP CEE podczas swojego wystąpienia mówili o zmianach i rozwoju branży PR, której perspektywa nie prezentuje się najlepiej. Rewolucja w branży niesie za sobą duże zmiany, a jedynym rozwiązaniem na poprawę tej sytuacji jest współpraca. "Public Relations musi integrować się z reklamą, mediami społecznościowymi i pracować z nimi wspólnie ramię w ramię."
Temat historii przyszłości podjęli natomiast Vladimir Čeh, założyciel Advertising History Institute z Serbii, Marko Ivan Pekica, wykładowca Komunikacji z Chorwacji, Jernej Repovš, Regional Creative Director Studio Marketing ze Słowenii oraz Ekrem Dupanović, założyciel i redaktor naczelny w Media Marketing i Art&Business z Bośni i Hercegowiny: "Ludzie pracujący w agencji stali się niewolnikami swoich klientów, podchodząc od przetargu do przetargu. Przemysł reklamowy jest pełen lęku, strachu agencji, że utracą klientów oraz strachu klientów, którzy obawiają się straty swoich dobrze płatnych stanowisk. Mimo tego przemysł reklamowy na pewno ma przyszłość, ale powinien powrócić do swoich podstawowych wartości. "
Emma Wilkie, Dyrektor Zarządzający w The Gunn Report Ltd z Wielkiej Brytanii wyjaśnił studium The Gunn. Analiza objęła 545 case studies, a wyniki pokazały, że istnieje oczywisty związek pomiędzy kreatywnością i skutecznością: "Emocjonalne kampanie są mocniejsze. Mocniejsze od racjonalnych i łączonych. To właśnie moc emocji zwiększa ich skuteczność."
Tim Parry, dyrektor Komunikacji Alzheimer’s Research z Wielkiej Brytanii i Vasilije Ćorluka Executive Creative Director w Publicis One Macedonia z Macedonii, zaprezentowali projekt Sea Hero Quest, aplikację mobilną, w której każdy może wesprzeć naukowców w walce z demencją. Pokazali również ciekawe dane - 65% osób, które zagrało w grę, podzieliło się swoimi odpowiedziami, które były w stanie pomóc naukowcom.
Głównym prelegentem tegorocznej edycji Festiwalu Golden Drum była Cindy Gallop, założycielka i dyrektor zarządzająca IfWeRanTheWorld i MakeLoveNotPorn. Jej wystąpienie było nad wyraz wyjątkowe. Podkreśliła w nim znaczenie kobiet na pozycji lidera w branży reklamowej, mówiąc, że przywództwo kobiet przyniesie agencjom sukces.
Uczestnicy mieli również okazję obejrzenia wszystkich zgłoszeń z 26 krajów, które konkurują o nagrodę 23. Golden Drum Awards.
Więcej informacji o Festiwalu Golden Drum na stronie: http://www.goldendrum.com/
dostarczył infoWire.pl