Firma DPD Polska uzyskała certyfikat ISO 14001:2004, potwierdzający wdrożenie i stosowanie skutecznego systemu zarządzania środowiskowego. Proces certyfikacji trwał od lutego do lipca br. Tym samym DPD Polska wyznacza obecnie nowe standardy w branży, zwiększając jednocześnie świadomość ekologiczną partnerów biznesowych i klientów.
Najważniejszym zadaniem normy ISO 14001 jest wspieranie działań mających na celu ochronę środowiska naturalnego, a także minimalizowanie negatywnych skutków działalności przedsiębiorstw. Główną ideą certyfikacji według wspomnianej normy jest ciągłe doskonalenie firmy w tym zakresie. Proces formalny certyfikacji DPD Polska rozpoczął się w lutym br. Towarzyszyła mu szeroko zakrojona kampania informacyjno- edukacyjna wśród pracowników i współpracowników firmy.
W DPD Polska przywiązujemy ogromną wagę do działań proekologicznych. Nasza troska o środowisko naturalne przejawia się
w różnych sferach działalności. Od lat prowadzimy działania edukacyjne skierowane do naszych pracowników oraz podwykonawców polegające na prostych rozwiązaniach: od naklejek „gaś światło” po wewnętrzny newsletter Zielony News - mówi Rafał Nawłoka, Prezes DPD Polska. Dokładamy wszelkich starań, aby racjonalnie wykorzystywać zasoby naturalne niezbędne do prowadzenia naszej działalności. Duży nacisk kładziemy jednocześnie na redukcję emisji CO2 przez pojazdy naszych pracowników i współpracowników – dodaje.
To tylko niektóre z działań realizowanych przez DPD Polska w celu zminimalizowania niekorzystnego wpływu na środowisko oraz zapobiegania zanieczyszczeniom. Projekty, które zostały wdrożone w związku z procesem certyfikacji, doskonale wpisują się w zieloną politykę firmy.
Dbałość o środowisko naturalne na stałe wpisała się już w misję DPD Polska – mówi Rafał Nawłoka. Przyznanie certyfikatu ISO potwierdza, że nasze dotychczasowe działania były słuszne. Na pewno nie spoczniemy na laurach lecz będziemy wdrażać nowe proekologiczne pomysły, z korzyścią nie tylko dla środowiska, ale nas wszystkich. Środowisko naturalne jest przecież naszym wspólnym dobrem – dodaje.
*******
POLITYKA ŚRODOWISKOWA DPD POLSKA
DPD Polska, kierując się zasadą przestrzegania wymagań prawnych, społecznych i innych uregulowań środowiskowych, mających zastosowanie w prowadzonej przez nas działalności, stara się być niezawodnym i godnym zaufania partnerem w kontaktach z otoczeniem zewnętrznym.
Będąc realistami wierzymy, że choć żadna organizacja nie jest w stanie sama zmienić świata na lepsze, każdy z nas może go przynajmniej odrobinę poprawić we własnym obszarze funkcjonowania. Motywując się wspólnie do działania mamy większe szanse na poprawę stanu środowiska, w którym żyjemy.
DPD Polska pragnie wyznaczać proekologiczne standardy w usługach kurierskich poprzez realizowanie zielonej polityki wewnątrz organizacji, ciągłe doskonalenie w zakresie wpływu na środowisko, podejmowanie działań zapobiegających zanieczyszczeniom, a także podnoszenie świadomości pracowników i podwykonawców w tym zakresie.
O DPD:
Wysyłając 2 miliony międzynarodowych paczek dziennie, DPD jest jedną z wiodących firm kurierskich w Europie. DPD oferuje swoim klientom szerokie spektrum usług krajowych i zagranicznych. Portfolio produktów obejmuje przesyłki standardowe i ekspresowe z możliwością śledzenia przesyłek w trybie on- line, wysyłkę poprzez punkty nadawczo – odbiorcze (Parcel Shop) aż po indywidualne rozwiązania dla klientów biznesowych. DPD posiada ponad 500 punktów
w 39 krajach, 22 000 zatrudnionych osób i 15 000 pojazdów działających w imieniu 200 000 klientów biznesowych jak również tych działających na mniejszą skalę i prywatnych nadawców. Francuski GeoPost Group, będący częścią La Poste, jest większościowym udziałowcem DPD. Udziałowcem mniejszościowym jest DPD Systemlogistik GmbH& Co. KG (10,47 procent udziałów) oraz DPD Zeitfracht GmbH & Co. KG (6,21 procent udziałów).
O GeoPost:
GeoPost, główny gracz na rynku przesyłek ekspresowych, zrzesza firmy działające w ramach LaPoste. Działając
w Europie, obsługuje ponad 230 krajów w imieniu 300 000 klientów na świecie. Dziś, grupa GeoPost zajmuje 1 miejsce we Francji i 3 miejsce w rankingu Europejskim, mając, w 2007, roku obrót roczny w wysokości 3,1 bilionów Euro.