2 grudnia odbyła się X jubileuszowa Gala Logistyki, na której tradycyjnie już prezentowane są wyniki programu badawczego Operator Logistyczny Roku. DPD Polska od początku bierze udział w przedsięwzięciu, zawsze zajmując miejsce w pierwszej dziesiątce. W tym roku firma została nagrodzona brązowym godłem. O wysokiej pozycji w rankingu zadecydował rozwój kompetencji w zakresie kompleksowości usług, stale rosnący zasięg geograficzny, a także rzetelna realizacja dostaw.
O wartości przedsięwzięcia, jakim jest Operator Logistyczny Roku, świadczy dla nas przede wszystkim fakt, że jesteśmy oceniani przez naszych Klientów. Oceny przyznawane są anonimowo, mamy więc pewność, że były szczerym wyrazem zadowolenia wynikającego z jakości naszych usług – mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.
Najważniejszymi celami programu Operator Logistyczny Roku jest wskazanie najlepszych praktyk w logistyce, porównanie osiągnięć liderów branży, zdefiniowanie czynników decydujących o przewadze konkurencyjnej, a także wyróżnienie najlepszych na rynku operatorów usług logistycznych.
DPD Polska, jako w ciągu ostatniej dekady najszybciej rozwijająca się firma kurierska, znalazła się również w rankingu Top500. O sukcesie spółki świadczy fakt pozyskiwania największych klientów z sektora B2B. Jednak o przyznaniu nagrody DPD Polska zadecydowała nie tylko trafna strategia wobec klientów biznesowych, ale także elastyczne podejście do klienta indywidualnego.
Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce i coraz większa popularyzacja zakupów przez Internet przesunęły decyzyjność z klienta instytucjonalnego na klienta indywidualnego. Musimy nieustannie śledzić zmieniające się trendy i wychodzić naprzeciw potrzebom klientów ostatecznych – mówi Maciej Głowacki. Konsumenci są coraz bardziej świadomi możliwości, jakie daje im dzisiejszy rynek, dlatego wspólnie wypracowujemy coraz skuteczniejsze rozwiązania.
W sierpniu tego roku firma DPD wprowadziła między innymi pierwszy na polskim rynku system SMS-owego wybierania terminu dostawy paczki przez kuriera. Nowe rozwiązanie – o nazwie iSMS- pozwala Klientowi za pośrednictwem wiadomości tekstowej przesunąć termin dostawy o 1, 2 lub 3 dni.
DPD Polska nieustannie ulepsza mechanizmy posprzedażowej obsługi klienta, między innymi poprzez rozbudowywane i unowocześniane od 2010 roku Contact Center. Firma stale rozwija także swoją infrastrukturę. Już w przyszłym roku w sercu Polski powstanie centralna sortownia DPD Polska, która znacznie zwiększy możliwości operacyjne spółki, a także przyspieszy procesy sortowania.
Jesteśmy dumni ze wszystkich inwestycji, które udało nam się zrealizować i cieszymy się, że dzięki nim udało nam się sprostać oczekiwaniom naszych Klientów. Nie ustajemy w pilnym śledzeniu zmian i tendencji na rynku. Staramy się elastycznie reagować na wszystkie zmiany, tak, aby dostarczać naszym Klientom usługi najwyższej jakości – mówi Maciej Głowacki.