Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-01-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

Cyfrowe znaczy lepsze?

150x110

                Warszawa, 22 stycznia 2013

Do roku 2016 wydatki na książki w formie elektronicznej wzrosną w Polsce jedenastokrotnie. Biorąc pod uwagę, iż rynek polski stanowi 10% udziału w wartości światowego rynku książki[1] możemy mówić o Polsce jako o kraju pochłoniętym rewolucją cyfrową. Czy oznacza to jednak schyłek epoki tradycyjnej książki?

W zeszłym roku Amazon ogłosił, iż Brytyjczycy kupują już więcej e-booków niż książek tradycyjnych. Rynek polski również dynamicznie się rozwija. Raport przeprowadzony przez analityków PwC pokazał, że wydatki na książki w formie elektronicznej wzrosną w Polsce z 10 mln USD w 2011 roku do 106 mln USD w roku 2016. Coraz większa popularność e-booków łączy się jednocześnie ze stopniowym spadkiem zainteresowania książkami tradycyjnymi. Jak podaje badanie, nakłady na książki tradycyjne rok w rok spadać będą o 1,4 %, co oznacza, że literatura tradycyjna powoli ustępuje miejsca nowoczesnym rozwiązaniom.

Jedną z zalet e-booków jest to, że są łatwo i szybko dostępne w księgarniach internetowych oraz możliwe jest skompletowanie wielu interesujących pozycji w jednym miejscu, na urządzeniu mobilnym, e-czytniku lub tablecie. Pozwala to swobodnie korzystać z wielu tytułów w tym samym czasie bez konieczności transportowania tomów książek. E-booki łatwo jest również przeszukiwać w celu znalezienia interesujących nas treści za pomocą wyszukiwarki.

Dla wydawców e-booki są atrakcyjne ze względu na niskie koszty ich produkcji, co często przez konsumentów wykorzystywane jest jako argument za obniżeniem ich ceny w stosunku do cen książek papierowych. Obecnie regularne ceny w popularnych e-bookarniach wahają się od 20 do 40 zł, jednak księgarnie internetowe wręcz prześcigają się w ofertach specjalnych dla swoich klientów. Dużą popularnością cieszą się zwłaszcza czasowe promocje na wszystkie produkty po symbolicznej cenie, oferty „im szybciej, tym taniej” oraz przeceny tematyczne. Taka strategia z pewnością przynosi pożądane skutki. Księgarnia Nexto, która zorganizowała promocję na wszystkie e-booki sprzedała ponad 600 egzemplarzy jednego tytułu w ciągu 24 godzin. Dobrym pomysłem na obniżenie cen e-booków jest dodatkowo skorzystanie z promocji dostępnych na różnorodnych serwisach internetowych, m. in. www.CupoNation.pl, gdzie znaleźć można kupony rabatowe na zakupy w Empiku, księgarni internetowej Virtualo, serwisie audiobook.pl, a nawet na serwisie fiszki.pl oferującym cyfrową naukę języków.

Pomimo dynamicznego rozwoju rynku e-booków w Polsce, prognozy o zbliżającym się końcu standardowych książek są mocno przesadzone. Przeciwnicy cyfrowej rewolucji wyliczają problemy związane z rynkiem e-booków, takie jak rosnąca w Internecie liczba nielegalnych publikacji możliwych do ściągnięcia oraz problemy techniczne z urządzeniami mobilnymi służącymi do czytania e-booków. Najważniejszym jednak argumentem świadczącym o nieśmiertelności książek papierowych jest wciąż żywy sentyment do tradycyjnej książki, również w przypadku posiadaczy e-czytników.

CupoNation.pl to powstała w 2012 roku, dynamicznie rozwijająca się strona internetowa oferująca różnego rodzaju kody rabatowe, zniżki oraz promocje dostępne do zrealizowania w sklepach online. Znajdują się na niej najlepsze oferty promocyjne ze znanych sklepów działających w Polsce, takich jak: Douglas, Smyk, Empik, RTV Euro AGD, Merlin, Westwing, Zalando, Crocs, Conrad, Zooplus czy C&A. Kupony rabatowe dostępne na www.CupoNation.pl są darmowe i aktualizowane na bieżąco.



[1] Dane na podstawie raportu PwC w sprawie pespektyw światowego rynku rozrywki i mediów na lata 2012-2016, Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016 przeprowadzonego w 13 głównych segmentach branżowych i 48 krajach.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS