1 Marca 2011, korporacja Bridgestone zaprezentowała nowy logotyp oraz hasło korporacyjne, które wpisują się w odświeżoną filozofię firmy – „The Bridgestone Essence”. Rebranding marki z okazji przypadającej w tym roku 80. rocznicy założenia Bridgestone Group stanowi element szerszej strategii mającej na celu wzmocnienie globalnego wizerunku firmy.
„The Bridgestone Essence”: nowa filozofia korporacyjna Bridgestone
Misja grupy została oparta na słowach jej założyciela – „Służyć społeczeństwu produktami najwyższej jakości”. W celu właściwego wypełnienia tej misji, pracownicy Bridgestone Group dokładają wszelkich starań, by dostarczać światowej jakości produktów i usług, jednocześnie wspierając lokalne społeczności, w których żyją i pracują. Ten cytat, razem ze spójną kulturą korporacyjną oraz różnorodnością, która stanowi dziedzictwo firmy, składają się na filozofię „The Bridgestone Essence” – zbiór wspólnych wartości, z których mogą być dumni pracownicy firmy na całym świecie.
Nowa odsłona marki Bridgestone
Na odświeżony wizerunek Bridgestone składają się: nowy logotyp firmy, symbol korporacyjny oraz znak firmowy przedstawiający literę „B”. Nowa identyfikacja wizualna ma odzwierciedlać otwartość firmy na ewolucję potrzeb konsumentów i zmiany jakie zachodzą w jej otoczeniu. Symbolizują one wartości takie jak siła i elastyczność w dostosowywaniu się do panujących warunków i stanowią ewolucję dotychczas stosowanych symboli reprezentujących moc i szybkość.
Nowe hasło korporacyjne
Bridgestone Group to firma, która ceni różnorodność, dlatego we wszystkich krajach, w których działa, kładzie mocny nacisk na indywidualne podejście do klientów. By zobrazować tę postawę, w firmie przyjęto nowe hasło korporacyjne – „Your Journey, Our Passion” („Twoja droga, nasza pasja”).
Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie odświeżonej, jednolitej kultury korporacyjnej obowiązującej na całym świecie przy jednoczesnym wsparciu różnorodności i indywidualnych cech każdego z pracowników.