Doskonałe osiągi, komfort, a przy tym bezpieczeństwo. Czy kierowca ciężarówki może oczekiwać więcej od opon montowanych na kołach swojego pojazdu? Tak. Każdy świadomy kierowca czy właściciel firmy transportowej wie, że dziś oprócz dobrych właściwości technicznych opona powinna być przyjazna dla środowiska.
Ten ekologiczny trend zauważyli także najwięksi światowi producenci opon. Japoński koncern Bridgestone od lat pracuje na produktami w jak najmniejszym stopniu obciążającymi środowisko naturalne. Globalne ocieplenie, emisja CO2, wyczerpywanie się kopalnych źródeł energii, rosnące ceny paliw, większa presja na obniżenie kosztów działalności to zdaniem zarządu firmy, wyzwania dnia dzisiejszego i jutrzejszego.
Bridgestone chce być niezawodnym i zaangażowanym partnerem, który pomoże zmniejszyć koszty i działać z większą odpowiedzialnością wobec środowiska. Gama opon Ecopia to okręt flagowy firmy Bridgestone; przyczynia się ona do ochrony przed globalnym ociepleniem poprzez redukcję emisji CO2 dzięki obniżonym oporom toczenia opon.
Oszczędność paliwa poprzez zmniejszenie oporów toczenia i co za tym idzie najniższy całkowity koszt użytkowania opony to główna zaleta opon marki Ecopia wymieniana przez producenta. Nie mniej ważne są tutaj jednak argumenty proekologiczne. Ecopia to ekonomiczne wykorzystanie surowców, mniejsza emisja CO2, a przede wszystkim recykling w postaci bieżnikowania. Warto tu wspomnieć, że, po pierwsze opony bieżnikowane zapewniają koszt przejechanego kilometra niższy średnio o 35% w stosunku do nowych opon. Im więcej razy bieżnikujemy karkas, tym niższy całkowity koszt użytkowania opony. Po drugie, do produkcji opony bieżnikowanej zużywa się tylko26 litrówoleju, w porównaniu do83 litróww przypadku nowej opony.
Gama opon Ecopia do samochodów ciężarowych:
Oś prowadząca
R249
Opona na osie skrętne, zapewniająca zmniejszenie zużycia paliwa. Zastosowana mieszanka NanoPro-TechTM cechuje się niskim oporem toczenia bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni. W oponie zastosowano także system usuwania kamieni.
R249 Evo
Opona na osie skrętne, zapewniająca zmniejszenie zużycia paliwa, do zastosowań
z większymi obciążeniami. Tutaj również zastosowano mieszankę NanoPro-TechTM cechująca się niskim oporem toczenia. Oprócz tego inżynierowie Bridgestone wykorzystali przy tym modelu technologie Waved BeltTM i Turn-in-Ply zapewniające doskonałą trwałość bez pogorszenia odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni.
Oś napędowa
M749
Opona zapewniająca zmniejszenie zużycia paliwa wykonana z mieszanki o niskim oporze toczenia bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni, dostępna także jako opona bieżnikowana.
Naczepa
R109
Nowa opona do naczep, zapewniająca zmniejszenie zużycia paliwa wykonana z mieszanki o niskim oporze toczenia w nowej technologii budowy stopki Slim Bead, zmniejszającej opór toczenia i masę (tylko w modelu o profilu 65). Zastosowane technologie Waved BeltTM i Turn-in-Ply zapewniają doskonałą trwałość (tylko w modelu o profilu 55) bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni. Dostępna także jako opona bieżnikowana.