Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-08-19

A A A POLEĆ DRUKUJ

B2B – marketingowe wyzwanie

150x110

B2B jest obszarem relacji rynkowych, który od B2C różni się niemal wszystkim, od rodzaju klientów i ich zachowań nabywczych począwszy, przez cykle sprzedaży, charakter dóbr, sposoby ich finansowania oraz kanały dystrybucji. Prawdziwym wyzwaniem dla B2B jest jednak komunikacja marketingowa, sposoby promocji i dotarcia do potencjalnych klientów tego segmentu.

Świadomość i właściwie zrozumienie różnic pomiędzy segmentami B2B i B2C jest konieczne w procesie projektowania komunikatów marketingowych oraz przy doborze narzędzi wykorzystywanych do ich wsparcia. Motywacje, którymi kierują się kupujący na rynku B2C, różnią się od tych, którymi kierują się przedstawiciele segmentu B2B. Przede wszystkim ci, od których zależy ostateczna decyzja zakupowa, a użytkownicy ostateczni nabywanych produktów czy usług, to na rynku biznesowym zazwyczaj zupełnie inne osoby. Do tego dochodzi jeszcze trzecia grupa – ci, którzy choć nie zaliczani do żadnej z grup poprzednich, mogą mieć realny wpływ na podejmowane w tym zakresie decyzje i ich stymulanty. Nie mniej jednak, zarówno w marketingu przemysłowym jak i konsumpcyjnym, mamy do czynienia po prostu z ludźmi, a kluczem do sukcesu jest właściwie do nich dotarcie oraz rozpoznanie problemów, zaoferowanie trafnych rozwiązań i zaspokojenie potrzeb. Komunikacja marketingowa na rynku B2B na przestrzeni zaledwie kilku ostatnich lat przeszła ogromną metamorfozę. Internet przestał być już kojarzony wyłącznie z marketingiem konsumenckim. Przeciwnie, praktyka pokazuje, że mnogość i skrajnie wysoki stopień możliwej indywidualizacji działań realizowanych za jego pomocą, pozwala skutecznie osiągać cele komunikacyjne właśnie na rynku B2B – mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Internet umożliwia działania wieloaspektowe, w tym te, które są  szczególnie istotne właśnie dla organizacji funkcjonujących w B2B. Nie chodzi wyłącznie o samą sprzedaż, ale także o zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie wizerunku oraz kreowanie oblicza profesjonalisty i eksperta w zakresie oferowanych usług czy produktów. Świadome kształtowanie tych płaszczyzn ma niebagatelne znaczenie, ogromny wpływ na cykl życia danej marki, produktu. Sieć, jako kopalnia wiedzy, stanowi źródło informacji także dla decydentów – inicjatorów transakcji na rynku B2B. Wielkoskalowy PR, szeroka komunikacja działań offline realizowanych w tym zakresie, obecność na portalach branżowych i w serwisach tematycznych dzięki artykułom sponsorowanym, wywiadom czy newsom produktowym, mailing i newslettery – to tylko niektóre z możliwości internetu. Sztuka to  odpowiedni ich dobór, modelowanie zgodnie z własnymi potrzebami i właściwe wykorzystanie w ramach profesjonalnie przygotowanej strategii.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS