Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-10-31

A A A POLEĆ DRUKUJ

Auta na gaz – fakty czy mity?

Coraz większa popularność samochodowych instalacji gazowych LPG czyni Polskę trzecim największym rynkiem autogazu na świecie. Po polskich drogach porusza się już ponad 2,3 mln samochodów z instalacją gazową, a liczba stacji tankowania gazem LPG liczy już ok. 6 tys. punktów. Ponadto, zauważalny jest ciągły postęp technologiczny w konstrukcji samych instalacji.

Pomimo blisko 20-letniej już obecności samochodowych instalacji gazowych w Polsce, nadal pokutują liczne stereotypy. Jednym z nich jest przekonanie, że niemożliwe jest zamontowanie instalacji gazowej w samochodzie wyższej klasy. Bierze się to chyba stąd , że w świadomości niektórych osób instalacja gazowa to coś wstydliwego, a „auta na gaz” wciąż kojarzą się z tanimi, używanymi samochodami. Jednak, coraz częściej właściciele samochodów klasy Premium wybierają paliwo gazowe – okazuje się, że przy obecnych, wysokich cenach za benzynę czy olej napędowy również właściciele takich samochodów decydują się na zamontowanie instalacji gazowej. Aspekt ekonomiczny ma największe znaczenie przy podejmowaniu takiej decyzji.

Kolejnym stereotypem jest przeświadczenie o uszkadzaniu silników jakie rzekomo powoduje instalacja gazowa. Najczęściej silniki niszczą sami użytkownicy, którzy nie dbają o właściwą eksploatację i obsługę swojego samochodu, a także też nieprofesjonalni mechanicy, dokonujący „autorskich” przeróbek. „Oczywiście, jak każdy inny układ w samochodzie, instalacja gazowa wymaga profesjonalnego montażu i dlatego właściciel pojazdu powinien zasięgnąć opinii o warsztacie, w którym zamierza dokonać instalacji. Warto również pamiętać o regularnych przeglądach instalacji, przewidzianych gwarancją. – mówi Anna Kaminik-Michalczak z Auto-Gaz Centrum z Radomia.

Warto wspomnieć, że benzyna, spływając w niewielkich ilościach do miski olejowej powoduje pogorszenie właściwości smarnych oleju i spłukiwanie oleju ze ścianek cylindrów. W efekcie, żywotność silnika zmniejsza się. Płynny gaz propan-butan nie ma takiego działania i w związku z tym jego stosowanie może wydłużyć wręcz trwałość silnika.

Krąży także opinia o nieopłacalności montażu instalacji LPG, jeśli nie pokonujemy długich tras. Okazuje się jednak, że instalacja LPG doskonale sprawdza się w ruchu miejskim, w korkach, kiedy zużycie paliwa znacząco rośnie. Dodatkowo, dzięki temu, że charakteryzuje się zmniejszoną emisją dwutlenku węgla, nie przyczynia się do większego zanieczyszczenia środowiska. Poza tym, układ napędowy takich samochodów emituje mniej szkodliwych węglowodorów.

Sceptycy, często podważają bezpieczeństwo instalacji gazowej i rzekomego zagrożenia wybuchem gazu. „Powszechnie stosowana benzyna jest substancją bardziej łatwopalną niż propan-butan, który do zapłonu potrzebuje odpowiedniego, ściśle określonego stężenia w powietrzu. Ponadto, instalacje współczesnych układów zasilania gazem są wyposażone w profesjonalne zabezpieczenia” – zapewnia Anna Kaminik-Michalczak z Auto-Gaz Centrum.

Reasumując, korzyści z instalacji LPG w samochodzie są znaczące. Pamiętajmy jednak, żeby wybrać dobrej jakości nową instalację z gwarancją oraz profesjonalny, sprawdzony warsztat z doświadczeniem, który cieszy się dobrą opinią innych klientów.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS