Asmodev, producent gier o oryginalnej mroczno-romantycznej tematyce, wypracował w pierwszym półroczu 2021 r. ponad 177 tys. zł przychodu. Wpływy spółki pochodzą ze sprzedaży własnych gier oraz transz wydawców za osiągnięcie kamieni milowych w produkcji poszczególnych tytułów. Aktualnie zespół pracuje nad sześcioma grami, z czego dema trzech z nich zostaną zaprezentowane na październikowym festiwalu Steam. Asmodev jest w trakcie procesu dopuszczenia akcji do notowań na rynku NewConnect i chce zadebiutować na warszawskiej giełdzie jeszcze w tym roku.
Spółka opracowała efektywny model biznesowy pozwalający jej na całkowite skupienie się na produkcji gier. Przy ograniczonych kosztach Asmodev jest w stanie równolegle pracować nad kilkoma tytułami. Własne produkcje pochłaniają więcej kapitału, lecz dają większy udział w przychodach ze sprzedaży gier. Tytuły na zlecenie podmiotów takich jak m.in. Gaming Factory mają zapewnione finansowanie ze strony wydawcy, co zabezpiecza finansowo projekty. Żywiecki deweloper ma już na koncie dwie premiery: Infernal Radiaton i Ultimate Summer, z których dochód wraz z transzami od wydawców finansują kolejne produkcje.
- W idealnym świecie to sprzedaż gier zapewnia finansowanie kolejnych produkcji. W tym idealnym świecie jeszcze nie jesteśmy, bunkrów nie ma, ale nie ukrywamy zadowolenia ze współpracy z innymi spółkami – mówi Michał Jodłowiec, prezes Asmodev.
Spółka zgłosiła już Priest Simulator, Mercyful Flames oraz Booze Master na Steam Next Fest. Odbędzie się on 1-7 października, a jego uczestnicy będą mieli możliwość odkrycia i zapoznania się z wersjami demonstracyjnymi gier studia. Udział w festiwalu Steam pozwoli spółce zebrać cenny feedback od uczestników oraz powiększyć liczbę osób zapisanych na wishlistach. Premiera każdej z wymienionych gier Asmodevu ma mieć miejsce w 2021 r. Najbardziej oczekiwana produkcja studia - Priest Simulator, gromadzi na wishliście Steam ponad 40 tys. zainteresowanych osób.
- Do brzegu dopływają Booze Master, Mercyful Flames i Priest Simulator. Ten ostatni dorobił się darmowej wersji pt. Heavy Duty, którą wypuścimy przed premierą pełnej wersji. Nie jest to typowy „prolog”, czyli demo pod inną nazwą, ale unikalny epizod w świecie Priesta. Demo natomiast, jak to demo, jest standardowym wycinkiem pełniaka – komentuje Michał Jodłowiec.
Zespół Asmodev, obecnie liczący już 19 osób, łączy osobliwe poczucie humoru oraz fascynacja tematyką grozy czy okultyzmu, które jasno wybrzmiewają w autorskim uniwersum gier studia. Spółka jest w trakcie procesu ubiegania się o dopuszczenie akcji do notowań na rynku NewConnect.