Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2011-09-08

A A A POLEĆ DRUKUJ

Amerykański sen w Galerii Krakowskiej

Imponujące drapacze chmur, luksusowe samochody, wymarzony smak coca-coli czy oślepiające neony Las Vegas. O tym wszystkim fantazjowali Polacy przez dziesięciolecia komunizmu. W podróż po kraju, który przez wiele lat pociągał i inspirował Polaków będą mogli wybrać się wszyscy, którzy w dniach 8 – 25 września 2011 r. odwiedzą wystawę „American Dream”, w Galerii Krakowskiej.


W czasach, gdy telewizory w Polsce odbierały jedynie dwa kanały, a w sklepach królował ocet, wiele osób marzyło o wyjeździe za wielką wodę, by tam zacząć nowe życie. Dla Polaków, to właśnie Ameryka była symbolem ziemi obiecanej. Za żelazną kurtyną ideały amerykańskiej demokracji utożsamiane były głównie z coca-colą, niebieskimi jeansami. Za wszystkim co za oceanem było na wyciągnięcie ręki - tęsknili jak za wymarzonym Eldorado.

Organizując wystawę w Galerii Krakowskiej postawiliśmy sobie za cel przybliżyć mieszkańcom Krakowa historię Stanów Zjednoczonych lat 60-tych, za pomocą eksponatów związanych z architekturą, sztuką
i życiem codziennym Amerykanów – mówi Ryszard Wysokiński, Dyrektor Galerii Krakowskiej.

Klienci, którzy odwiedzą Galerię, będą mogli podziwiać budynek Empire State Building zbudowany ze skrzynek najbardziej legendarnego napoju na ziemi, jakim jest coca-cola czy też kasyno – symbol bogactwa, zabawy, ale i dreszczyku emocji. Na specjalną uwagę zasługuje również samochodu marzeń– różowy Cadillac. Model ten zyskał na popularności dzięki królowi rock & roll’a. To właśnie Elvis Presley jako pierwszy przemalował samochód na różowy kolor.

Andy Warhol i zupa Campbella

Każdy, kto odwiedzi Galerię, podczas wystawy „American Dream” będzie mógł pospacerować wśród puszek najbardziej znanej na świecie zupy pomidorowej marki Campbell z lat 60-tych. Ekspozycja ta nawiązuje do biografii przedstawiciela pop-artu – Andy Warhol’a i zarazem twórcy najbardziej rozpoznawalnych sitodruków. Artykuły konsumpcyjne społeczeństwa amerykańskiego, przedmioty pop, które dla Polaków
przez długie lata były jedynie w zasięgu marzeń, będzie można obejrzeć już od
8 września.
Niebieskie, czarne, przetarte, dzwony, rurki...

Wystawa zainteresuje również miłośników kultowych spodni z denimu – będących marzeniem każdego nastolatka w czasach PRL-u. Przedstawiona zostanie historia powstania jeansów, która wiąże współczesne spodnie z denimowego płótna
z kowbojami, zdobywcami Dzikiego Zachodu oraz gorączką złota w Kalifornii. Zaprojektowane dla poszukiwaczy cennego kruszcu spodnie, które dziś można znaleźć
w prawie każdej szafie, zmieniały się przez lata. O tym jak wyglądały poszczególne modele można będzie przekonać się oglądając wystawę „American Dream".

Na wystawie nie zabraknie również atrakcji dla miłośników amerykańskiego kina akcji. Dla nich przygotowana zostanie ekspozycja o hollywoodzkich stróżach porządku, najczęściej samotnie walczących z przestępcami. Godna uwagi będzie także historia filmowych efektów specjalnych, a także replika samochodu z filmu „Pogromcy duchów” dostępna na wyciągnięcie ręki dla najmłodszych klientów Galerii.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS