Zaoszczędzone w okazjach zakupowych pieniądze staną się prawdziwymi oszczędnościami dopiero wtedy, gdy trafią na konto oszczędnościowe - zwraca uwagę ING Bank Śląski w najnowszej kampanii reklamowej. W przeciwnym wypadku są oszczędnością pozorną, pułapką w którą wpada wielu z nas. Myśl tą puentuje Marek Kondrat mówiąc: „Albo oszczędzamy naprawdę, albo nam się wydaje”.
Idea całej kampanii, będąca kontynuacją komunikacji rozpoczętej we wrześniu 2012 r., została zainspirowana dwoma faktami. Z jednej strony niechętną postawą wielu Polaków wobec oszczędzania, jeśli wiązałoby się ono z wyrzeczeniami. Z drugiej, rozwijającym się trendem smart shoppingu, który stał się bardzo popularny wśród Polaków. Naszym celem było pokazanie, że sprytne wydawanie to pierwszy krok do oszczędzania bez wyrzeczeń. Równocześnie cały wysiłek włożyliśmy w przekonanie osób już stosujących zasady smart shoppingu, że nie wystarczy kupić taniej. Zaoszczędzone pieniądze trzeba jeszcze wpłacić na konto – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w ING Banku Śląskim.
Komunikacja prowadzona w ramach naszej kampanii ma pobudzić do refleksji, że każdy z nas ma potencjał, żeby oszczędzać. Jak pokazują badania przeprowadzone przez ING Bank Śląski na potrzeby serwisu internetowego www.zafinansowani.pl, tylko 40% badanych kupując po obniżonej cenie lub w promocji „oszczędza i pomnaża zysk np. wpłacając pieniądze do banku”. Natomiast pozostali ankietowani nie oszczędzają– dodała Barbara Pasterczyk. Całość raportu zostanie opublikowana na www.zafinansowani.pl na początku lipca br.
W najnowszych spotach reklamowych ING ponownie widzimy sceny z życia, zagrane przez znanych i lubianych aktorów - Agatę Kuleszę, Jacka Braciaka oraz Dominikę Kluźniak. Sympatyczne małżeństwo, Karinka i Zbyszek, sami nauczyli się już właściwie oszczędzać i teraz uczą innych, że prawdziwie zaoszczędzone pieniądze to te, które trafią na konto oszczędnościowe.
Tytuł kampanii: „Albo oszczędzamy naprawdę, albo nam się wydaje”
Czas trwania kampanii: od 16.06 - 11.08. 2013 r.
Narzędzia:
- TV: spoty w stacjach ogólnopolskich i niszowych; internet
- serwis internetowy oraz bannery na największych polskich portalach;
- wizualizacja oddziałów: wyklejki na witrynach, plakaty, ulotki.
Kreacja: Brain
Zakup mediów: PanMedia Western
Cele komunikacyjne:
- zbudowanie świadomości atrakcyjnej oferty zarówno dla nowych jak i obecnych klientów banku;
- dalsze wzmocnienie wizerunku ING, jako banku oszczędnościowego.
Nowe spoty dostępne są na serwisie You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=fHscGIvwO6U
ING Bank Śląski od lat wzmacnia swoją pozycję na rynku jako „Bank oszczędnościowy”. Oprócz regularnej oferty oszczędnościowej opartej na kontach oszczędnościowych, wprowadza oferty specjalne zarówno dla nowych, jak i dotychczasowych klientów, dostosowując produkty i usługi do postaw i potrzeb konsumentów. W ramach oferty specjalnej ING proponuje oprocentowanie w wysokości 3,50% w skali roku przez 4 miesiące od daty otwarcia Otwartego Konta Oszczędnościowego w złotych. Kolejną inicjatywą ING Banku Śląskiego, która ma na celu wspieranie oszczędzania oraz racjonalnych decyzji finansowych jest platforma www.zafinansowani.pl. We współpracy z wewnętrznymi oraz zewnętrznymi ekspertami, bank w prosty i interesujący sposób radzi jak wykorzystać wiedzę finansową w praktyce jednocześnie udowadniając, że finanse nie muszą być nudne. Natomiast w maju br. bank zaoferował program Smart Saver, dzięki któremu oszczędzanie jest łatwiejsze i wygodniejsze dla klientów. Aby odkładać drobne kwoty na dedykowanym rachunku, wystarczy płacić kartą wydaną do konta osobistego lub dokonywać z niego przelewów internetowych.