ADMIRAL BOATS S.A., jedyna spółka reprezentująca polski przemysł jachtowy i stoczniowy na giełdzie, zrealizuje kontrakt na remont statków rzecznych. Jest to pierwsze zlecenie tego typu dla spółki, do którego zostanie wykorzystana infrastruktura Zakładu Produkcyjnego w Tczewie.
W ramach umowy spółka wyciągnie na brzeg dwa lodołamacze rzeczne o masie 200 ton każdy. W tym celu wykorzystane zostaną zmodernizowane przez spółkę pochylnie oraz dźwigi. Na podstawie oceny stanu poszycia określony zostanie zakres dalszych prac remontowych.
- Jest to pierwsze zlecenie, które możemy zrealizować dzięki inwestycji w majątek po dawnej Stoczni w Tczewie. Przypomnę, że było to przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w masowej realizacji tego typu zleceń. Modernizacja tego zakładu otwiera przed nami nowe możliwości dywersyfikacji produkcji i poszerzenia zakresu świadczonych przez nas usług. Posiadamy odpowiednią infrastrukturę, która pozwoli nam nie tylko remontować statki, ale również produkować nowe, większe niż dotychczas łodzie, o długości nawet do 90 metrów. Dzięki zmodernizowanym pochylniom i dźwigom będziemy mogli wodować je bezpośrednio w naszym basenie portowym – mówi Andrzej Bartoszewicz, prezes zarządu ADMIRAL BOATS.
Obecnie spółka intensywnie modernizuje Zakład w Tczewie. Na rok 2014 przewidziane zostały istotne środki na ten cel. Wraz z remontowanymi i budowanymi halami powstały już nowe wydziały produkcyjne, m.in. wydział laminowania, wydział konstrukcji stalowych oraz szwalnia. Spółka planuje, że w tym zakładzie na koniec 2014 r. zatrudnionych będzie około 200 pracowników, przede wszystkim spawaczy, monterów, ślusarzy, szkutników, lakierników, stolarzy i operatów suwnic.
- Liczymy na kolejne zlecenia remontowe jednostek rzecznych typu lodołamacze, pchacze i barki, mając na uwadze to, że niewiele firm w kraju dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym i kadrowym, aby móc je realizować. Ponadto rozmawiamy z kolejnymi kontrahentami, nie tylko z branży stoczniowej, zainteresowanymi realizacją zleceń przez nasz wydział konstrukcji stalowych. Nakłady inwestycyjne jakie ponosimy w Tczewie pozwolą nam w przyszłości zdywersyfikować produkcję i ograniczyć skutki sezonowości charakteryzującą branżę producentów łodzi. W tym roku zakończymy etap inwestowania w modernizację zakładu w Tczewie i skoncentrujemy się na wykorzystaniu jego pełnego potencjału produkcyjnego – dodaje Bartoszewicz.
dostarczył infoWire.pl