Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2018-12-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

5 lat programu Start do Kariery

5 raportów, 12 tysięcy uczniów przeszkolonych z zakresu efektywnego wchodzenia na rynek pracy w ramach 350 warsztatów i wizyt studyjnych – to rezultaty programu Start do Kariery, prowadzonej od 2014 roku kampanii społecznej Gumtree Polska. Tegoroczna, piąta edycja kończy się konkursem, w którym wybrani studenci oraz uczniowie szkół branżowych, zawodowych, liceum czy technikum z własnymi pomysłami na biznes walczyli o wsparcie ich realizacji kwotami do 15 tys. zł.

Z pomocą ośrodków badawczych, firma Gumtree Polska rokrocznie w ramach programu Start do Kariery, przyglądała się różnym aspektom rynku pracy. Tegoroczny raport Aktywni+ Praca w życiu, życie w pracy wykazał, że 78% pracujących Polaków uważa, że granice między życiem prywatnym i zawodowym powoli się zacierają, a 48% z nich zauważa to zjawisko w swoim życiu. Raport Aktywni+ Przyszłość rynku pracy 2017 pokazał z kolei, że w Polsce zagrożonych automatyzacją jest średnio 40% miejsc pracy oraz że kompetencje cyfrowe są kluczowe dla sukcesu zawodowego w nowych realiach cyfrowej gospodarki.

Podczas pierwszych edycji programu Gumtree Polska przyglądało się perspektywom i ścieżkom zawodowym uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz techników oraz ich oczekiwaniom względem rynku pracy. W badaniach do raportów Aktywni+ Absolwentki z fachem w ręku 2016 oraz Aktywni+ Młodzi Fachowcy na Rynku Pracy 2015 większość pytanych absolwentów i absolwentek rozważało założenie własnej działalności gospodarczej. W dodatku młode „fachowczynie” chętnie korzystały z nowych technologii – aż 53% z nich przyznało, że ogląda filmy instruktażowe na serwisach typu YouTube, a 41% czyta blogi tematyczne, żeby poszerzać swoją wiedzę.

– Wiele młodych osób poszukuje pierwszych prac, sezonowych czy dorywczych, właśnie za pośrednictwem Gumtree.pl. Postanowiliśmy zbadać, z jakimi problemami mierzą się w momencie rozpoczynania kariery zawodowej i wesprzeć ich wysiłki kampanią Start do Kariery – wyjaśnia Katarzyna Merska, koordynator ds. komunikacji Gumtree Polska i pomysłodawczyni kampanii społecznej Start do Kariery.

Spośród ponad 100 zgłoszeń do konkursu „Wygraj swój Start do Kariery”, kończącego tegoroczną odsłonę programu, jurorzy wybrali dwie osoby, z których każda zdobyła nagrody o łącznej wartości do 15 tys. zł. Aby wziąć udział w konkursie, należało opisać i umotywować swój pomysł na biznes w formie tekstu lub filmu, a także wypełnić formularz szablonu biznesowego, dostępny na stronie internetowej konkursu. Zwycięzcami zostali: licealista Bartłomiej Rzepecki, który wraz ze swoim kolegą chce mieć w przyszłości firmę zajmującą się programowaniem narzędzi do nauki przedmiotów ścisłych oraz studentka Aleksandra Kuta, która stworzyła projekt zajmujący się personalizacją ubrań.

– Początki drogi zawodowej są zawsze ciężkie, dlatego też chcemy, żeby zwycięzcy, którzy są młodymi, uczącymi się wciąż ludźmi, mogli realizować swoje pasje i związane z nimi plany, nie martwiąc się o koszty ponoszone z myślą o przydatnym kursie, lepszym sprzęcie czy potrzebnym programie komputerowym. Poziom konkursu był niezwykle wysoki, większość zgłoszeń prezentowała nowatorskie, przemyślane i dopracowane pomysły na firmy. Wśród tylu zdolnych i przedsiębiorczych osób wybranie zwycięzców nie było łatwe – dodaje Katarzyna Merska.

Start do Kariery to realizowana cyklicznie, od 2014 roku, kampania społeczna Gumtree.pl, której celem jest dotarcie do młodych ludzi i pomoc im w odnalezieniu satysfakcjonującej pracy w przyszłości. W ramach pięciu lat Startu do Kariery odbył się między innymi cykl warsztatów kariery, wizyty studyjne w firmach, eventy, na których młodzież miała okazję spotkać się z przedstawicielami zawodów przyszłości, a także narzędzia networkingowe.





Słowa kluczowe:gumtree, start do kariery,

Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS