Radio dociera codziennie do 72 proc. Polaków. Średni czas słuchania wynosi 270 min
W 2016 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 72 proc., a tygodniowy - 92 proc. Z kolei średni czas słuchania uplasował się na poziomie 270 min - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy zasięg radia w 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72 proc., po spadku względem poprzedniego roku o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. W ciągu tygodnia w zeszłym roku radio docierało do 92 proc. Polaków.
Z informacji przekazanych nam przez Komitet Badań Radiowych wynika, że zasięg dzienny radia w Polsce jest jednym z najwyższych wyników w Europie. Dla porównania w Czechach wynik ten wynosi 61,7 proc. (źródło: Radioprojekt 2-3 kwartał 2016), w Rumunii 64,4 proc. (źródło: ARA, 3. fala 2016), a w Szwecji 68 proc. (źródło: Kantar Sifo, 1. tydzień 2017).
Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wyniósł 270 min. Względem poprzedniego roku obniżył się on o 3 min.
Wirtualnemedia.pl |
Rok |
|||
Radio Track Millward Brown; wszyscy 15-75 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Zasięg dzienny radia (w proc.) |
73,1% |
73,4% |
73,8% |
72,0% |
Średni czas słuchania (w min) |
272 min |
269 min |
273 min |
270 min |
N= |
84 194 |
84 290 |
83 940 |
83 751 |
Analizując słuchalność kwadransową w dni powszednie i w weekendy wynika, że większą popularnością radio cieszy się w dni powszednie. W obu przypadkach prime-time radiowy występuje między godz. 7.00 a 15.00. KBR interpretuje ten fakt, tym że w Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich.
Jak informuje nas KBR, na rekordowym poziomie utrzymuje się słuchalność radia w samochodzie - blisko 11 mln Polaków (35,8 proc.) włącza radio w aucie przynajmniej raz dziennie. Zasięg w domu wyniósł w ub.r. 45,1 proc., a w pracy - 35,8 proc.
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego 2016 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Średni udział tej stacji pod względem słuchania w 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,5 proc., po spadku względem 2015 roku o 0,4 pkt. proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET (13,6 proc. udziału; spadek o 0,1 pkt. proc.), a podium uzupełnia publiczna Jedynka (8,8 proc., w dół o 0,7 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Radio dociera codziennie do 72 proc. Polaków. Średni czas słuchania wynosi 270 min