Xiaomi ze wzrostami i ponad 28 mln sprzedanych smartfonów w II kw.
Firma Xiaomi opublikowała swoje wyniki finansowe za II kwartał 2020 roku. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa chińskiemu producentowi udało się zanotować wzrosty w kluczowych obszarach.
W II kwartale 2020 roku przychód Xiaomi wyniósł 53,5 mld juanów (ok. 7,7 mld USD), co oznacza wzrost o 3,1 proc. rok do roku oraz o 7,7 proc. w ujęciu kwartalnym.
Zysk netto firmy sięgnął 4,49 mld juanów, co jest wynikiem ponad dwukrotnie lepszym niż zarówno rok, jak i kwartał wcześniej.
Segment smartfonów wygenerował w II kwartale dla Xiaomi 31,6 mld juanów przychodu, co oznacza spadek rok do roku o 1,2 proc., ale wzrost kwartał do kwartału o 4,3 proc. Firma sprzedała 28,3 mln urządzeń, co dało jej 4. pozycję w globalnym rankingu, z ok. 10 proc. udziału w rynku.
Xiaomi podkreśla, że na rynkach zagranicznych sprzedaż smartfonów premium firmy, kosztujących co najmniej 300 euro, zwiększyła się o 99,2 proc. w ujęciu rocznym. Dzięki temu też średnia cena oferowanych przez firmę smartfonów wzrosła o 11,8 proc. r/r oraz o 7,5 proc. kw./kw.
W segmencie IoT i produktów lifestyle'owych przychód Xiaomi wyniósł 15,3 mld juanów (+2,1 proc. r/r, +17,5 proc. kw./kw.). Firma sprzedała w II kwartale 2,8 mln telewizorów (+1,7 proc. r/r). Liczba zarejestrowanych urządzeń na platformie IoT Xiaomi (bez smartfonów i laptopów) na koniec czerwca 2020 r. wyniosła 271 mln, co oznacza wzrost o 38,3 proc. w skali roku.
Z kolei przychód Xiaomi z segmentu usług internetowych wzrósł o 29 proc. r/r, do 5,9 mld juanów w II kwartale. Liczba aktywnych użytkowników (MAU - monthly active users) systemu MIUI osiągnęła 343,5 mln, co stanowi wzrost o 23,3 proc. r/r. MAU inteligentnych telewizorów i Mi Box zwiększyła się r/r o 41,8 proc., do 32 mln, a liczba płacących subskrybentów - o 33 proc., do 4 mln.
Ponadto, w II kwartale przychód Xiaomi z rynków międzynarodowych (poza Chinami) wzrósł o 10 proc. r/r, do 24 mld juanów, co stanowi 44,9 proc. całkowitego przychodu firmy.
Dołącz do dyskusji: Xiaomi ze wzrostami i ponad 28 mln sprzedanych smartfonów w II kw.