„Wprost” zarobił z reklam 25 proc. mniej niż przed rokiem
W marcu bieżącego roku tygodniki cennikowo zarobiły z reklam ponad 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek wpływów – 25 proc. – zanotował „Wprost”.
W marcu bieżącego roku tygodniki cennikowo zarobiły z reklam ponad 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Największy spadek wpływów – 25 proc. – zanotował „Wprost”.
Cennikowe wpływy reklamowe polskich tygodników wyniosły w marcu bieżącego roku 75,64 mln zł, czyli 7,3 proc. mniej niż w marcu 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jako jedyne cenniki podniosły w porównaniu do ubiegłego roku „Newsweek Polska” i „Tele Tydzień” – odpowiednio o 13 proc. i 5,5 proc. Marzec jest zresztą kolejnym miesiącem wzrostu cennikowych wpływów reklamowych tych tytułów – w lutym ta dynamika w skali rok do roku była jeszcze wyższa (więcej).
Z drugiej strony „Gala” w marcu bieżącego roku „na papierze” zarobiła z reklam 2,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Polityka” – 3,4 proc. mniej. Zdecydowanie największy spadek cennikowych wpływów reklamowych – wynoszący w skali rok do roku 25 proc. – zanotował „Wprost”. Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku tygodnik zmienił wydawcę – AWR Wprost sprzedała go Platformie Mediowej Point Group (więcej), natomiast w połowie marca bieżącego roku z czasopisma zniknęły rubryki poświęcone modzie, urodzie i gadżetom (więcej).
Wpływy reklamowe tygodników (bez autopromocji) | ||
III.2010 | III.2009 | |
Newsweek Polska | 10 795 525 zł | 9 551 983 zł |
Tele Tydzień | 9 270 536 zł | 8 789 148 zł |
Polityka | 7 632 976 zł | 7 899 500 zł |
Gala | 5 650 882 zł | 5 778 213 zł |
Wprost | 4 893 900 zł | 6 525 225 zł |
monitorowane tygodniki razem | 75 644 108 zł | 81 578 831 zł |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” zarobił z reklam 25 proc. mniej niż przed rokiem