SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wolniejszy wzrost wydatków na reklamę online w Europie

W bieżącym roku nastąpi znaczące spowolnienie tempa wzrostu nakładów na reklamę online w Europie.

Z raportu organizacji Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) oraz firm PricewaterhouseCoopers (PwC) i Screen Digest wynika, że wydatki na internetową reklamę na naszym kontynencie wyniosą w bieżącym roku 12,9 miliarda euro, co w porównaniu z rokiem 2008 będzie oznaczało wzrost o 2,2 proc.

Poprawa ma nastąpić w przyszłym roku, kiedy spodziewany jest wzrost o 6,5 proc. To jednak i tak sporo mniej wobec wzrostu o 21,3 proc. odnotowanego w roku ubiegłym.

Do tegorocznego wzrostu w największej mierze ma przyczynić się sektor reklamy w internetowych wyszukiwarkach, gdzie nakłady mają zwiększyć się o 8 proc. Z kolei w przyszłym roku będzie on wart 6,7 miliarda euro (wzrost o 11,4 proc.).

Tymczasem w przypadku reklamy graficznej na bieżący rok spodziewany jest spadek o 0,1 proc., a na rok przyszły wzrost o 4,8 proc. Jeszcze gorsze są prognozy dla innych formatów reklamy online, gdzie nakłady mają łącznie spaść odpowiednio o 4,4 i 0,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Wolniejszy wzrost wydatków na reklamę online w Europie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl