Wolniejszy wzrost wydatków na reklamę online w Europie
W bieżącym roku nastąpi znaczące spowolnienie tempa wzrostu nakładów na reklamę online w Europie.
Z raportu organizacji Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) oraz firm PricewaterhouseCoopers (PwC) i Screen Digest wynika, że wydatki na internetową reklamę na naszym kontynencie wyniosą w bieżącym roku 12,9 miliarda euro, co w porównaniu z rokiem 2008 będzie oznaczało wzrost o 2,2 proc.
Poprawa ma nastąpić w przyszłym roku, kiedy spodziewany jest wzrost o 6,5 proc. To jednak i tak sporo mniej wobec wzrostu o 21,3 proc. odnotowanego w roku ubiegłym.
Do tegorocznego wzrostu w największej mierze ma przyczynić się sektor reklamy w internetowych wyszukiwarkach, gdzie nakłady mają zwiększyć się o 8 proc. Z kolei w przyszłym roku będzie on wart 6,7 miliarda euro (wzrost o 11,4 proc.).
Tymczasem w przypadku reklamy graficznej na bieżący rok spodziewany jest spadek o 0,1 proc., a na rok przyszły wzrost o 4,8 proc. Jeszcze gorsze są prognozy dla innych formatów reklamy online, gdzie nakłady mają łącznie spaść odpowiednio o 4,4 i 0,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Wolniejszy wzrost wydatków na reklamę online w Europie