SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wearables z niewielkim wzrostem sprzedaży w I kw. Apple przed Xiaomi

W pierwszym kwartale br. na świecie sprzedanych zostało 25,1 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w I kwartale 2018 roku zwiększyła się o 1,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (24,8 mln), do poziomu 25,1 miliona sztuk.

Tempo wzrostu znacznie spadło wobec odnotowanego rok temu (+18 proc.), do czego w głównej mierze przyczyniła się mniejsza o 9,2 proc. sprzedaż tańszych urządzeń o podstawowej funkcjonalności. Tymczasem w przypadku droższych wearables typu "smart" sprzedaż wzrosła o 28,4 proc.

Na pierwszym miejscu rankingu największych dostawców wearables w I kwartale br. znalazła się firma Apple, która sprzedała 4 miliony zegarków Apple Watch - o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej (3,6 mln). Dzięki temu firma z Cupertino zwiększyła swój udział w rynku z 14,3 proc. do 16,1 proc.

Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 2,3 proc., do 3,7 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 14,8 proc. rynkowego udziału (+0,2 pkt. proc.). Trzecia pozycja - pomimo spadku o 28,1 proc. - należy do firmy Fitbit.

Top 5 zamykają firmy Huawei i Garmin, które sprzedały po 1,3 miliona swoich urządzeń, przy czym wynik producenta z Chin jest aż o 147 proc. lepszy niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Wearables z niewielkim wzrostem sprzedaży w I kw. Apple przed Xiaomi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl