SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Warner Bros. wyprodukuje 10 filmów wyłącznie dla HBO Max w 2022 roku

W przyszłym roku Warner Bros. wyprodukuje 10 filmów wyłącznie dla serwisu streamingowego HBO Max.

- Format filmu ma ogromne znaczenie pod wieloma względami - powiedział Jason Kilar, dyrektor generalny WarnerMedia, zauważając, że film „Godzilla vs. Kong” przyniósł 462 miliony dolarów ze sprzedaży biletów w kinach. Podkreślił, że ten tytuł i inne spotkały się również z silnym odzewem wśród widzów w domach za pośrednictwem HBO Max.

Potwierdził jednak, że niektóre filmy Warner Bros. będą dostępne wyłącznie w kinach tylko przez 45 dni przed pokazaniem ich  w HBO Max, a inne zadebiutują w tzw. modelu „dzień i data”, czyli premiera odbędzie się równocześnie w kinach i na HBO Max.

Branża filmowa nie „wróci do stanu, w jakim był świat w 2015, 2016 lub 2017 roku, gdzie przerwy między premierami kinowymi a premierami domowymi były dość długie”, powiedział Kilar, dodając, że strategia dystrybucji WarnerMedia będzie „nadal ewoluować i nadal będzie się rozwijać. wprowadzać innowacje w sposób, który działa nie tylko z konsumentami i fanami, ale także z partnerami biznesowymi”.

AT&T planuje w przyszłym roku wydzielić WarnerMedia w ramach fuzji z Discovery Inc.

W zeszłym miesiącu prezes Warner Bros. Group, Toby Emmerich, potwierdził, że premiery dużych filmów „przebijają ich wagę” pod względem zachęcania do rejestracji nowych subskrypcji. Stwierdził również wprost, że w przyszłym roku Warner Bros. planuje zadebiutować połową z około 20 filmów, które kręci co roku w HBO Max, a drugą połowę wypuścić wyłącznie w kinach przez co najmniej 45 dni, zanim trafią do dystrybucji domowej.

HBO zyskuje abonentów

Potwierdzeniem słuszności tej strategii mają być wyniki za II kwartał br. Pokazują, że HBO Max i HBO zyskały 2,8 mln nowych abonentów w ciągu kwartału, co daje odpowiednio 47 mln i 67,5 mln w USA i na całym świecie, a do końca roku prognozuje od 70 do 73 mln abonentów na całym świecie.

Przychody z subskrypcji wzrosły o 21 proc., do 4 mld dolarów, głównie dzięki wzrostowi o 39 proc. w HBO Max i HBO, a średnia stawka za jednostkę abonenta (ARPU) dla połączonych usług wyniosła 11,90 dolarów.

Przychody z produkcji telewizyjnej i filmów kinowych innych producentów wzrosły o 35 proc., do 3,1 miliarda dolarów.

Ale koszty programowania i marketingu również wzrosły: odpowiednio o 75 proc. do 4,2 miliarda dolarów i o 80 proc. do 983 milionów dolarów.

HBO Max od maja 2020 roku

Serwis streamingowy HBO Max został uruchomiony w USA w maju 2020 r. Aktualnie w bibliotece platformy jest około 800 filmów i 300 seriali. Na platformie mają się pojawić także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals.

Dla serwisu tworzą tacy producenci i reżyserzy jak Steven Soderbergh, Greg Berlanti, Mindy Kaling i JJ Abrams. Serwis oferuje m.in. wszystkie odcinki seriali „Friends” i „The Big Bang Theory” wyprodukowane przez Warner Bros.

HBO do końca 2025 r. chce mieć na świecie od 120 do 150 mln subskrybentów usług HBO i HBO Max. Wcześniejsza prognoza zakładała 75-90 mln subskrybentów. Ten rok koncern chce zakończyć z 70-73 mln subskrybentów HBO i HBO Max, w porównaniu do ok. 61 mln na koniec roku 2020.

Dołącz do dyskusji: Warner Bros. wyprodukuje 10 filmów wyłącznie dla HBO Max w 2022 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
462 mln przy budżecie 200 mln to wyjście ledwo na zero. Bez pandemii trzeba zarobić około 2x budżet by wyjść na zero (przez podatki, marże kin, marketing). Teraz pewno trochę więcej, więc nie ma straty, ale na pewno liczyli na zarobek.
0 0
odpowiedź