SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2008 r. spadła sprzedaż większości gazet, najwięcej stracił'Dziennik'

W 2008 roku spadła sprzedaż siedmiu spośród dziewięciuogólnopolskich gazet codziennych. Najwięcej, bo aż 41 proc. stracił"Dziennik". Swój wynik poprawiły tylko "Super Express" i "GazetaPrawna". Szczegóły w specjalnym raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich w 2008 rokutak jak rok wcześniej był "Fakt", wydawany przez Axel SpringerPolska. Sprzedaż tej gazety w ubiegłym roku wyniosła 495 063 egz.,czyli o 4 proc. mniej niż w 2007 roku - wynika z danych ZwiązkuKontroli Dystrybucji Prasy.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora SA) wyniosła w zeszłym roku 393 582 egz. Jest to wynik o 11proc. gorszy niż w 2007 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator SA),który zwiększył swoją sprzedaż ogółem o 3 proc. do 203 771 egz.

Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublica),która zanotowała spadek o 7 proc. W zeszłym roku tytuł tensprzedawał się w ilości 135 935 egz.

Na piąte miejsce z czwartego spadł "Dziennik" (Axel SpringerPolska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziejspośród wszystkich dzienników ogólnopolskich. W 2008 roku gazeta tasprzedawała się w ilości 107 499 egz., co oznacza spadek o 41 proc.w stosunku do 2007 roku.

Tytuł2008
2007
ZKDPŚredni nakładjednorazowySprzedażogółemŚredni nakładjednorazowySprzedażogółem
Fakt670 087495 063686 409514 499
Gazeta Wyborcza561 577393 582606 446443 310
Super Express341 676203 771322 340197 414
Rzeczpospolita209 824135 935222 790146 008
Dziennik242 972107 499304 141183 369
Gazeta Prawna110 90877 074111 24474 710
Przegląd Sportowy116 68064 33211954667625
Puls Biznesu27 27918 39129 68920 123
Parkiet25 33310 31626 61211 521

<Sprzedaż "Dziennika" najniższa w historii,duży spadek "Gazety Wyborczej" - dane za grudzień2008>



*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
  • Więcej informacji:
  • Zkdp

Dołącz do dyskusji: W 2008 r. spadła sprzedaż większości gazet, najwięcej stracił'Dziennik'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl