W 2008 r. spadła sprzedaż większości gazet, najwięcej stracił'Dziennik'
W 2008 roku spadła sprzedaż siedmiu spośród dziewięciuogólnopolskich gazet codziennych. Najwięcej, bo aż 41 proc. stracił"Dziennik". Swój wynik poprawiły tylko "Super Express" i "GazetaPrawna". Szczegóły w specjalnym raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich w 2008 rokutak jak rok wcześniej był "Fakt", wydawany przez Axel SpringerPolska. Sprzedaż tej gazety w ubiegłym roku wyniosła 495 063 egz.,czyli o 4 proc. mniej niż w 2007 roku - wynika z danych ZwiązkuKontroli Dystrybucji Prasy.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora SA) wyniosła w zeszłym roku 393 582 egz. Jest to wynik o 11proc. gorszy niż w 2007 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator SA),który zwiększył swoją sprzedaż ogółem o 3 proc. do 203 771 egz.
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublica),która zanotowała spadek o 7 proc. W zeszłym roku tytuł tensprzedawał się w ilości 135 935 egz.
Na piąte miejsce z czwartego spadł "Dziennik" (Axel SpringerPolska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziejspośród wszystkich dzienników ogólnopolskich. W 2008 roku gazeta tasprzedawała się w ilości 107 499 egz., co oznacza spadek o 41 proc.w stosunku do 2007 roku.
Tytuł | 2008 | 2007 | ||
ZKDP | Średni nakładjednorazowy | Sprzedażogółem | Średni nakładjednorazowy | Sprzedażogółem |
Fakt | 670 087 | 495 063 | 686 409 | 514 499 |
Gazeta Wyborcza | 561 577 | 393 582 | 606 446 | 443 310 |
Super Express | 341 676 | 203 771 | 322 340 | 197 414 |
Rzeczpospolita | 209 824 | 135 935 | 222 790 | 146 008 |
Dziennik | 242 972 | 107 499 | 304 141 | 183 369 |
Gazeta Prawna | 110 908 | 77 074 | 111 244 | 74 710 |
Przegląd Sportowy | 116 680 | 64 332 | 119546 | 67625 |
Puls Biznesu | 27 279 | 18 391 | 29 689 | 20 123 |
Parkiet | 25 333 | 10 316 | 26 612 | 11 521 |
<Sprzedaż "Dziennika" najniższa w historii,duży spadek "Gazety Wyborczej" - dane za grudzień2008>
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: W 2008 r. spadła sprzedaż większości gazet, najwięcej stracił'Dziennik'