Udany 2002 rok Grupy ITI
Przychody ITI wzrosły o 27%. W tym TVN o 16% a TVN24 dziesięciokrotnie
ITI ogłosiła swoje wyniki finansowe za cały 2002 rok. Oto najważniejsze informacje:
| | | Przychody | EBITDA |
Okres 12 miesięcy do 31 grudnia 2002 | | |||
TVN | | 136 518 | 38 975 | |
TVN 24 | 5 738 | (5 337) | ||
Endemol Neovision | 6 307 | 824 | ||
ITI Film Studio | 6 179 | (177) | ||
Multikino | | 16 630 | 2 294 | |
ITI Cinema | 4 871 | (247) | ||
Tenbit | | 1 203 | (845) | |
Onet (2) | 16 430 | 388 | ||
DRQ (3) | 6 910 | 2 151 | ||
Okres 12 miesięcy do 31 grudnia 2001 | | |||
TVN | | 117 222 | 25 793 | |
TVN 24 | 517 | (8 105) | ||
Endemol Neovision | 12 019 | 3 045 | ||
ITI Film Studio | 8 689 | 324 | ||
Multikino | 16 571 | 2 827 | ||
ITI Cinema | 5 474 | (23) | ||
Tenbit | 1 168 | (986) | ||
Onet (2) | 19 217 | (1 579) | ||
DRQ (3) | 5 752 | 1 402 |
Jan Wejchert, Prezes Grupy ITI, skomentował:
"Pomimo trudnych warunków rynkowych Grupa ITI w wyraźny sposób zwiększyła swoje skonsolidowane przychody oraz wartość EBITDA. Nasze podmioty o ustabilizowanej pozycji, a w szczególności TVN, osiągnęły wyjątkowo dobre wyniki. W związku z dokonaniem jednorazowego odpisu wartości oraz pozostałymi kosztami, które bezpośrednio obciążyły w pełnej kwocie rachunek zysków i strat w 2002 roku, jak również dalszymi kosztami budżetowymi związanymi z podmiotami znajdującymi się w fazie rozwoju, Grupa ITI zanotowała w 2002 roku znaczącą stratę netto. Obecnie mamy czystą pozycję wyjściową i z optymizmem patrzymy w przyszłość w związku z tym, że spodziewamy się w 2003 roku przynajmniej analogicznych wyników z działalności operacyjnej jak w roku poprzednim i nie przewidujemy jakichkolwiek nadzwyczajnych obciążeń."
Piotr Walter, Prezes TVN:
"W ciągu 2002 roku polski rynek była bardzo trudny, ale osiągnęliśmy nasze bardzo ambitne cele dzięki innowacyjnym programom oraz ścisłej kontroli kosztów. Ten trend kontynuowany jest w 2003 roku, ale musimy być bardzo uważni ponieważ wpływ potencjalnej wojny w Iraku na wynik TVN jest trudny do oszacowania, a sytuacja rynkowa na polskim rynku mediów pozostaje nadal trudna, pomimo tego, że rynek oczekuje pozytywnego rozwoju sytuacji w związku z akcesją Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku."
Dołącz do dyskusji: Udany 2002 rok Grupy ITI