SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce

W okresie luty-lipiec 2012 prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Liderem pozostał „Twój Styl”, a w pierwszej dziesiątce znalazły się aż cztery miesięczniki poradnikowe dla pań.

Z najnowszej fali badania PBC General opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl, obejmującej okres od lutego do lipca br., wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 11,63 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,26 proc. Pomimo spadku, tytuł ten jednak nadal zachowuje sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Drugi miejscu w rankingu zajęła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,14 proc., która zanotowała spadek o 0,75 pkt. proc.

Na trzeciej pozycji w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników uplasował się wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora), który w analizowanym okresie czytany był przez 8,13 proc. respondentów (spadek o 1,06 pkt. proc.).

Miejsce tuż po za podium przypadło popularnonaukowemu „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w okresie luty-lipiec br. wyniosło 8,04 proc., czyli o 1,05 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei na piątą lokatę w top 10 awansował magazyn budowlany „Murator” (Murator) z wynikiem na poziomie 7,64 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników znalazły się aż cztery pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej „Claudii”, na szóstym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,38 proc. osób. Z kolei na kolejnej pozycji znalazła się „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), natomiast dwa oczka niżej - „Dobre Rady” (Burda Media Polska). Wszystkie powyższe tytuły zanotowały jednak spadki czytelnictwa.

Na miejscu 10. z wynikiem na poziomie 5,60 proc. zadebiutował magazyn „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten rok temu był jeszcze dwutygodnikiem.

Wirtualnemedia.plluty 2012-lipiec 2012luty 2011-lipiec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl11,63%12,26%
Claudia9,14%9,89%
Cztery Kąty8,13%9,19%
Focus8,04%9,09%
Murator7,64%8,27%
Poradnik Domowy7,38%8,35%
Kobieta i Życie6,99%7,37%
Przepisy Czytelników5,72%4,45%
Dobre Rady5,67%6,20%
Komputer Świat5,60%-
Świat Kobiety5,55%6,49%
Mój Piękny Ogród5,42%6,47%
National Geographic5,09%6,00%
Avanti5,01%5,53%
Olivia4,97%6,64%
Przyślij Przepis!4,89%4.02%
Działkowiec4,71%5,10%
Auto Moto4,71%4,95%
Mamo To Ja4,32%4,42%
Glamour4,15%4,64%
Świat Wiedzy4,01%-
Pani3,55%3,98%
CD Action3,11%3,33%
CKM3,02%4,07%
Joy2,94%3,21%
Cosmopolitan2,79%3,40%
Moje Mieszkanie2,76%3,31%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,72%2,16%
Dom & Wnętrze2,70%3,10%
PC Format2,53%2,99%
Moje Gotowanie2,50%3,11%
Auto Motor i Sport2,43%2,63%
Zwierciadło2,37%2,45%
Playboy2,12%2,60%
Uroda2,09%2,42%
Elle2,07%2,67%
M jak mieszkanie2,07%2,97%
Logo2,01%2,25%
Samo Zdrowie1,98%2,86%
Naj Magazyn1,97%2,42%
Twoje Dziecko1,94%2,21%
Focus Historia1,93%1,74%
Dziecko1,89%2,16%
Świat Motocykli1,86%1,88%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,86%2,22%
Magazyn Futbol1,79%1,97%
PC World1,78%-
Zdrowie1,77%2,49%
Men's Health1,75%1,66%
Moda na Zdrowie1,74%2,69%
Dobre Wnętrze1,73%2,07%
TopGear1,72%1,83%
Kwietnik1,72%2,04%
Charaktery1,72%1,79%
Auto Świat Poradnik1,71%1,84%
Ładny Dom1,69%1,83%
Twój Maluszek1,50%1,80%
Chip1,50%1,62%
National. Geographic. Traveler1,50%1,70%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,49%1,99%
Przepis na Zdrowie1,48%-
Kuchnia1,46%2,15%
Wróżka1,38%1,50%
Film1,30%1,69%
Burda1,28%1,36%
Przepis na Ogród1,28%1,32%
Majster1,26%1,35%
Bravo Girl1,26%1,45%
M jak Mama1,20%1,59%
Forbes1,13%1,37%
Na ścieżkach życia1,13%1,14%
Vita1,11%1,69%
21. wiek1,06%0,84%
InStyle1,06%1,24%
Gotuj Krok po Kroku0,94%-
Zbuduj Dom0,93%1,12%
Reader's Digest0,91%1,19%
Twist0,90%0,96%
Sól i Pieprz0,87%1,08%
Weranda0,83%0,75%
Podróże0,80%0,76%
Sukces0,74%0,68%
Shape0,72%0,95%
Voyage0,71%0,82%
Hot Moda & Shopping0,65%0,75%
Fun Club0,51%0,39%
Żagle0,48%0,43%
Architektura-Murator0,46%-
Maxim Polska0,46%-
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,44%-


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytanym magazynem zostało “Samo Zdrowie”
(Burda Media Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 2,48 proc. pytanych. Tytuł ten rok wcześniej był miesięcznikiem.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn „Komputer Świat Twój niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem wynoszącym 2,35 proc., a na trzecim - „Auto Świat 4x4” (Ringier Axel Springer Polska), którego czytelnictwo wyniosło 1,91 proc.

Wirtualnemedia.plluty 2012 – lipiec 2012luty 2011 – lipiec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Samo Zdrowie2,48%-
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,35%3,10%
Auto Świat 4x41,91%2,04%
Komputer Świat Gry1,50%1,76%
Komputer Świat Ekspert1,29%1,46%
Sól i Pieprz1,18%-
Rodzice1,16%1,57%
Play0,72%-
Elle Decoration0,63%0,78%
Weranda Country0,31%0,39%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,24%0,19%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2011 do lipca 2011 roku na losowej próbie 24 492 przypadków i w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anka
Twój Styl wiadomo leczy kompleksy, bo jak powiesz, że go czytasz, to jesteś kimś.
Ale Claudia? Najgorzej z miesięczników się sprzedaje, zatem jakim cudem?
Tytuł jest kojarzony, bo najdłużej na rynku, a duże czytelnictwo marzeniem... wydawcy.
odpowiedź
User
Zygmunt Waza
A to ciekawe, bo w TS nie ma absolutnie NIC do poczytania; Anka, jesteś kimś jak czytasz TS? Szok.
odpowiedź
User
dudus
To badanie ma się jak d... do oka. Bo z tych danych można wywnioskować, że pismo X o wielokrotnie większym sprzedanym nakładzie ma mniejsze czytelnictwo niż Y, który sprzedaje się w śladowych ilościach. To co? Może ludzie kupuja ten X i zaraz po odejściu od kiosku wywalają do kubła?
odpowiedź