TVP Kultura ogląda średnio 24 tys. osób. Hitami stacji są filmy fabularne
Od początku roku kanał TVP Kultura ogląda średnio 24 tys. osób, czyli o 57 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe stacji wzrosły w tym okresie o 2 mln zł do 14 mln zł. Hitem telewizji są filmy fabularne.
Średnia widownia TVP Kultura w okresie od 1 stycznia do 13 sierpnia 2013 roku wyniosła 24 tys. osób. Przełożyło się to na 0,39 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 0,31 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oglądalność stacji wzrosła o 56,72 proc. Wówczas jej średnia widownia wynosiła 15 tys. osób, a jej udział plasował się odpowiednio na poziomie 0,25 proc. oraz 0,23 proc.
TVP Kultura |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Okres |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
01-01-2012 - 13-08-2012 |
15 299 |
0,25% |
5 698 |
0,23% |
01-01-2013 - 13-08-2013 |
23 977 |
0,39% |
7 614 |
0,31% |
W lipcu br. średnia widownia minutowa TVP Kultura była jeszcze wyższa, bowiem wynosiła ona 27 tys. osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 0,52 proc. oraz 0,42 proc. (więcej na ten temat). W tym samym miesiącu udział tej stacji wśród kanałów z naziemnej telewizji cyfrowej w grupie 4+ wynosił 0,82 proc., a w grupie 16-49 - 0,83 proc. W obu przypadkach dało jej jednak ostatnie miejsce w zestawieniu (poznaj szczegóły).
>>> Filmowo-muzyczna jesień w TVP Kultura
W rankingu pięciu topowych programów stacji w bieżącym roku wszystkie miejsca przypadły filmom fabularnym. Największą popularnością cieszyła się polska produkcja „Złote Koło”, którą obejrzało 283 tys. osób. Drugie miejsce z oglądalnością na poziomie 270 tys. widzów zajął film „Księżna”.
Top 5 programów |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
ZLOTE KOLO /FILM FAB.POL./ |
30-05-2013 |
14:14 |
282 889 |
2,85% |
KSIEZNA /FILM DRA.HIST.ANG.WLO.FRA./ |
01-01-2013 |
16:01 |
269 746 |
1,82% |
CK DEZERTERZY /KOM.POL.WEG./ |
20-07-2013 |
20:30 |
253 770 |
2,10% |
TRZY POGRZEBY MELQUIADESA ESTRADY /FILM WEST. USA FRA./ |
21-06-2013 |
20:07 |
252 976 |
2,16% |
TAK TAK /KOM.POL.FRANC./ |
30-06-2013 |
20:46 |
252 765 |
1,73% |
Z danych cennikowych wynika, że wpływy reklamowe TVP Kultura w okresie od 1 stycznia do 13 sierpnia br. wyniosły 13,7 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. wzrosły one o 20,20 proc., czyli o 2,3 mln zł (dane bez rabatów).
Okres |
Wpływy (zł) |
01-01-2012 - 13-08-2012 |
11 378 089 |
01-01-2013 - 13-08-2013 |
13 676 535 |
Szefową TVP Kultura jest Katarzyna Janowska.
Dołącz do dyskusji: TVP Kultura ogląda średnio 24 tys. osób. Hitami stacji są filmy fabularne