TVP Info i Polsat News w górę, a TVN 24 - w dół
TVP Info i Polsat News to stacje informacyjne, które miały we wrześniu br. większą oglądalność i udział w rynku niż rok wcześniej. Straciły za to TVN 24, Superstacja, TVN CNBC Biznes oraz minimalnie TV Biznes - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVP Info, przyciągała w zeszłym miesiącu średnio codziennie 250,6 tys. widzów, czyli o 6,2 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r., a jej udział w rynku wzrósł z 4,40 proc. do 4,58 proc. Spadek zanotowała konkurencyjna TVN 24 - jej widownia zmniejszyła się o 1,76 proc. do 148,3 tys. osób, a udział zmalał o 0,10 pkt proc. do 2,71 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Wzrost dotyczył za to znajdującego się na pozycji trzeciej kanału Polsat News, który we wrześniu br. oglądało średnio 18,5 tys. widzów, czyli aż o 72,99 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział stacji wzrósł z 0,20 proc. do 0,34 proc. Z kolei czwarta w rankingu Superstacja straciła we wrześniu br. relatywnie najwięcej widzów ze wszystkich kanałów informacyjnych. Jej oglądalność spadła bowiem o 15,43 proc. i wyniosła zaledwie 9 tys. widzów, a udział w rynku zmniejszył się z 0,20 proc. do 0,16 proc.
Wśród kanałów biznesowych, oglądalność TV Biznes pozostała w zeszłym miesiącu w zasadzie na niezmienionym poziomie 1,5 tys. widzów (stacja zanotowała minimalny spadek o 0,75 proc.) przy takim samym udziale w rynku wynoszącym 0,05 proc. O wiele gorzej radził sobie natomiast konkurencyjny kanał TVN CNBC Biznes, którego widownia zmalała aż o 56,58 proc. do 1,5 tys. widzów, a udział spadł z 0,07 proc. do 0,03 proc.
Z kolei wśród widzów mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców liderem pod względem oglądalności także był kanał TVP Info, ale miał on tutaj niższy udział niż w grupie 4+, wynoszący 4,12 proc. Wyższy udział niż w całej populacji zanotowała za to TVN 24 (3,35 proc.). Słabo w dużych miastach radził sobie Polsat News - jego udział we wrześniu br. to było zaledwie 0,14 proc. (choć stacja odnotowała niemal trzykrotny wzrost w porównaniu do września ub.r.), co było wynikiem gorszym od Superstacji (0,21 proc.).
Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych we
wrześniu br.
Dołącz do dyskusji: TVP Info i Polsat News w górę, a TVN 24 - w dół