TVN wyprzedził Polsat na początku letniej ramówki. Mecz Polska-Grecja hitem tygodnia
W minionym tygodniu pozycja lidera oglądalności w rynku telewizyjnym należała do TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 15 do 21 czerwca 2015 roku zmniejszył się o 1,34 pkt. proc. do 11,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,63 pkt. proc. i wyniósł 10,39 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 10,26 proc., po spadku o 0,79 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,26 proc.; w dół o 1,69 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVP Info (3,67 proc.; bez zmian), TV Puls (3,28 proc.; bez zmian), TVN7 (3,27 proc.; + 0,35 pkt. proc.), TV4 (3,25 proc.; + 0,25 pkt. proc.), Polsat 2 (1,62 proc.; + 0,26 pkt. proc.), Puls 2 (1,61 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TTV (1,60 proc.; + 0,12 pkt. proc.), Polsat Sport (1,39 proc.; + 0,68 pkt. proc.), Polsat Sport News (1,38 proc.; + 0,58 pkt. proc.), TV6 (1,30 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,18 proc.; + 0,09 pkt. proc.) i Polo TV (1,06 proc.; + 0,07 pkt. proc.).
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii prowadzenia badań telemetrycznych, wszystkie spośród dwudziestu czołowych stacji tygodniowego rankingu, przekroczyły 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Wszyscy 4+ | 08.06 - 14.06.2015 r. | 15.06 - 21.06.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 759 261 | 13,09% | 712 670 | 11,75% |
2 | TVN | 566 273 | 9,76% | 630 283 | 10,39% |
3 | Polsat | 640 701 | 11,05% | 622 263 | 10,26% |
4 | TVP2 | 519 389 | 8,95% | 440 393 | 7,26% |
5 | TVP INFO | 212 601 | 3,67% | 222 608 | 3,67% |
6 | TV PULS | 190 071 | 3,28% | 198 709 | 3,28% |
7 | TVN7 | 169 477 | 2,92% | 198 426 | 3,27% |
8 | TV4 | 174 268 | 3,00% | 196 896 | 3,25% |
9 | TVN24 | 194 535 | 3,35% | 195 735 | 3,23% |
10 | Polsat2 | 78 855 | 1,36% | 98 106 | 1,62% |
11 | Puls 2 | 90 259 | 1,56% | 97 770 | 1,61% |
12 | TTV - Twoja Telewizja | 85 967 | 1,48% | 97 100 | 1,60% |
13 | TVP Seriale | 83 522 | 1,44% | 85 917 | 1,42% |
14 | Polsat Sport | 41 259 | 0,71% | 84 609 | 1,39% |
15 | Polsat Sport News | 46 360 | 0,80% | 83 499 | 1,38% |
16 | TV6 | 70 023 | 1,21% | 78 756 | 1,30% |
17 | TVP Regionalna | 63 192 | 1,09% | 71 679 | 1,18% |
18 | TVP Rozrywka | 58 546 | 1,01% | 67 566 | 1,11% |
19 | Polsat News | 71 398 | 1,23% | 65 971 | 1,09% |
20 | Polo TV | 57 248 | 0,99% | 64 613 | 1,06% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,46 pkt. proc. do 11,89 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 1,35 pkt. proc. do 11,60 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji, po spadku o 0,54 proc., wyniósł 8,23 proc. Zaś czwartą lokatę zajęła Dwójka (w dół o 1,17 pkt. proc. do 6,65 proc.).
Wszyscy 16-49 | 08.06 - 14.06.2015 r. | 15.06 - 21.06.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 262 754 | 11,43% | 291 242 | 11,89% |
2 | Polsat | 297 639 | 12,95% | 284 253 | 11,60% |
3 | TVP1 | 201 521 | 8,77% | 201 736 | 8,23% |
4 | TVP2 | 179 663 | 7,82% | 163 045 | 6,65% |
5 | TV PULS | 87 790 | 3,82% | 97 847 | 3,99% |
6 | TV4 | 71 436 | 3,11% | 88 169 | 3,60% |
7 | TVN7 | 69 010 | 3,00% | 82 174 | 3,35% |
8 | TVN24 | 64 040 | 2,79% | 62 026 | 2,53% |
9 | TTV - Twoja Telewizja | 43 305 | 1,88% | 49 522 | 2,02% |
10 | Puls 2 | 42 666 | 1,86% | 45 400 | 1,85% |
11 | TV6 | 35 513 | 1,55% | 41 479 | 1,69% |
12 | Polsat2 | 31 243 | 1,36% | 39 121 | 1,60% |
13 | Polo TV | 37 944 | 1,65% | 38 901 | 1,59% |
14 | TVP Seriale | 37 937 | 1,65% | 35 729 | 1,46% |
15 | TVP INFO | 32 281 | 1,40% | 35 245 | 1,44% |
16 | Polsat Sport | 11 857 | 0,52% | 29 077 | 1,19% |
17 | Polsat Sport News | 13 625 | 0,59% | 27 523 | 1,12% |
18 | TVP Rozrywka | 24 617 | 1,07% | 26 221 | 1,07% |
19 | ATM Rozrywka | 23 230 | 1,01% | 25 497 | 1,04% |
20 | Eska TV | 19 866 | 0,86% | 23 012 | 0,94% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat na początku letniej ramówki. Mecz Polska-Grecja hitem tygodnia