SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Travelplanet - wciąż na ścieżce szybkiego wzrostu

Rok 2003 będzie bardzo dobrym okresem dla tych firm i przedsiębiorstw z branży nowych technologii, które wykorzystały kryzys do zweryfikowania swoich strategii biznesowych i zoptymalizowania działalności operacyjnej, natomiast okaże się z całą pewnością brzemienny w skutkach dla podmiotów, które tych zmian nie wprowadziły bądź wprowadziły je tylko w ograniczonym zakresie.

Minione dwa lata minęły pod znakiem światowej dekoniunktury gospodarczej i odczuwalnego w szczególny dla nas wszystkich sposób kryzysu w tych dziedzinach gospodarki, które były w jakiejkolwiek formie związane z technologiami internetowymi, telekomunikacją czy mediami. Po początkowym okresie euforii, przyszedł czas na zweryfikowanie optymistycznych prognoz analityków, zwiastujących ciągły i szybki wzrost przedsiębiorstw e-gospodarki; na zmianę zarządów spółek tego sektora, których członkowie w dużej mierze zarządzali pieniędzmi akcjonariuszy w oderwaniu od zasad ekonomii i na końcu na ich restrukturyzację, która bardzo często okazywała się jedynym rozwiązaniem chroniącym firmę przed upadłością. W wielu przypadkach te działania nie tylko pomogły uratować firmy znajdujące się w ciężkiej sytuacji, ale również znacznie przyczyniły się do ich dynamicznego rozwoju opartego już na zdrowych fundamentach. Takie przedsiębiorstwa, które potrafią dostosowywać swoją strategię do zmieniających się warunkach otoczenia i racjonalnie zarządzać kapitałem, mogą zdaniem Tomasza Moroza - wiceprezesaTravelplanet.pl bez obaw patrzeć w przyszłość.

Travelplanet.pl rozwija się bardzo dynamicznie w okresie dekoniunktury gospodarczej związanej z ogólnym pogorszeniem kondycji polskiej gospodarki, jak i załamaniem turystyki po 11 września. Firma zareagowała bardzo szybko na sygnały z rynku i przeprowadziła na początku 2002 roku kompleksową restrukturyzację, która zaprocentowała już po kilku miesiącach poprawą praktycznie wszystkich wskaźników zarówno finansowych, jak i stricte operacyjnych..

Travelplanet.pl obniżył w bardzo dużym stopniu koszty działalności, jednocześnie znacznie podnosząc przychody i ich rentowność. W porównaniu z grudniem 2001, sprzedaż w analogicznym miesiącu roku 2002 była wyższa aż o 1062%. W innych miesiącach ta nadwyżka wynosiła nawet do 500%. Tendencja ta została także utrzymana również w styczniu 2003, co świadczy o tym, że nie była ona przypadkowa.

Wartość sprzedaży Travelplanet.pl w roku 2002 wyniosła ponad 3,1 mln, co plasuje już spółkę w czołówce polskich biur podróży. Zarząd zakłada utrzymanie dynamicznego wzrostu przychodów co ma pozwolić w roku 2003 na przekroczenie 5,5 mln PLN ze sprzedaży usług turystycznych i pokrewnych. Już w IV kwartale roku 2002 spółka była bliska uzyskania zysku operacyjnego przed amortyzacją, natomiast jak zapewnia prezes Travelplanet.pl S.A. Piotr Multan rok 2003 zakończy się przy utrzymaniu obecnego trendu w rozwoju firmy dodatnim EBITDA, co zaledwie po dwóch latach działalności robi pozytywne wrażenie .

Jak podaje Jakub Mazur - dyrektor marketingu i rozwoju Travelplanet.pl klienci mają bardzo duże zaufanie do zakupów w naszym biurze, czego efektem jest z jednej strony wciąż rosnąca liczba klientów, a z drugiej wysoka kwota przypadająca na rezerwację. W roku 2002 średnia cena sprzedanej wycieczki wynosiła aż 1819 PLN.

Rok 2002 potwierdził dobrą strategię Travelplanet.pl, która zakładała, że głównym źródłem przychodów firmy będzie działalność podstawowa, czyli sprzedaż wycieczek, a nie reklama. Sprzedaż pakietów urlopowych wygenerowała aż 85% sprzedaży Travelplanet.pl,. Tylko 6% obrotu stanowiła sprzedaż powierzchni reklamowej. Pozostałe 9% przypadło na bilety lotnicze i pozostałe przychody.

Potwierdzeniem osiągnięć spółki i jej bardzo dobrych wyników jest wyróżnienie, jakie przyznał dla Travelplanet.pl Business Week Polska, zaliczając ją do grona czołowych firm polskiego internetu, obok m.in. Onetu, Merlina i Allegro. Rok wcześniej Travelplanet.pl otrzymało wyróżnienie Businesmann Magazine (2001/12), który uznał ją za jedną z dziesięciu najlepszych nowych firm na polskim rynku pod względem perspektyw rozwoju.

Jak mówi Tomasz Moroz, Travelplanet.pl jest kolejnym przykładem firmy z obszaru nowych technologii, która dynamicznie rośnie pomimo dekoniunktury w gospodarce. Z drugiej strony, skoro jej klienci wydali na zakup wakacji w styczniu b.r kilkakrotnie więcej pieniędzy niż rok wcześniej, to wynika z tego, że ich oczekiwania co do rozwoju sytuacji ekonomicznej w kraju są pozytywne. Skoro tak, to może naprawdę zbliża się długo oczekiwane ożywienie gospodarcze...?

Travelplanet.pl powstało w grudniu 2000 roku, a swój serwis uruchomiło w maju 2001. Większościowym udziałowcem Travelplanet.pl jest fundusz MCI Management-spółka giełdowa, która zapewnia jej niezbędne środki na inwestycje technologiczne i rozwój.

Travelplanet.pl jako jedyny serwis internetowy sprzedaje oferty wszystkich największych touroperatorów m.in.: TUI, Scan Holiday, Neckermann, Ving, Eurocamp, Triada, Itaka, Big Blue oraz RainbowTours. Dzięki podpisanym umowom z blisko 20 touroperatorami serwis oferuje wybór z ponad 100 000 ofert (80-90% dostępnych ofert na rynku).

Dołącz do dyskusji: Travelplanet - wciąż na ścieżce szybkiego wzrostu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl