TP rusza z płatną platformą satelitarną
Pojawił się kolejny gracz na rynku płatnych platform satelitarnych. Telekomunikacja Polska, zgodnie z zapowiedziami, poszerzy w piątek 9 października br. ofertę uruchomionej rok temu usługi satelitarnej o płatne pakiety programowe, znane z usługi IPTV.
- To kolejny krok w multimedialnym rozwoju TP - mówi
Dominique Lesage, dyrektor ds. kontentu w TP. W
2006 roku spółka uruchomiła telewizję przez łącze telefoniczne
(IPTV), potem wprowadziła do niej usługę wideo na żądanie, a w 2008
roku - pakiety płatne z kanałami. W ubiegłym roku uruchomiła też
pierwszy własny kanał (Orange Sport) i rozpoczęła świadczenie usług
telewizyjnych przez satelitę.
- Telewizja satelitarna jest komplementarna do oferty IPTV -
podkreśla Lesage. Powodem jej uruchomienia jest fakt, że obecnie
tylko 35 proc. gospodarstw domowych w Polsce może oglądać telewizję
przez IPTV, pozostałe z nich albo przez łącze telefonicznie mają
wyłącznie dostęp do internetu i telefonii (46 proc.) albo tylko do
telefonii (19 proc.). Celem wprowadzenia telewizji satelitarnej
przez TP jest zatem utrzymanie bazy dotychczasowych klientów
operatora, pozyskanie jak największej bazy abonentów usług
łączonych, a także posiadanie ich zasięgu na poziomie
ogólnokrajowym.
W ramach ujednolicenia ofert IPTV i satelitarnej, do nadawanego
satelitarnie od prawie roku pakietu podstawowego obejmującego
kanały FTA i kilka stacji darmowych, ale kodowanych (TVP 1, TVP 2,
TVN, TVN 7, Religia.tv) i sprzedawanego wraz z Neostradą, dołączą
od 9 października znane z usługi IPTV pakiety programowe M, L i
HBO.
Pakiet M obejmuje stacje: TVN 24, TVN Turbo, TVN Style, TVN
Meteo, TVN CNBC Biznes, Cartoon Network, Jetix Play, TCM, CNN, Zone
Romantica, Zone Reality, Zone Club, MTV Polska, VH 1 Polska,
Eurosport, ESPN Classic, AXN, Movies 24, Discovery Channel i Animal
Planet.
W ofercie pakietu L znalazły się kanały: Disney XD,
Boomerang, Kids Co, Zone Europa, Nat Geo Wild, Eurosport 2, Extreme
Sports Channel, ESPN America, Zone Europa, Kino Polska, Comedy
Central, Universal Channel, Sci-Fi Channel Mezzo, AXN Sci-Fi, AXN
Crime, Nickelodeon, MTV 2, MTV Dance, Travel Channel, Discovery
World, Discovery Science i Discovery Travel & Living. Opcja HBO
składa się z HBO, HBO 2 i HBO Comedy. W ofercie pozostaje
nadal też kanał Orange Sport Info sprzedawany a la carte.
Cena za pakiet M to 39,90 zł miesięcznie, a pakiet L kosztuje 59,90
zł. Jednak w ramach przygotowanych przez operatora promocji można
mieć oba pakiety do 10 miesięcy za darmo (w przypadku umowy na dwa
lata).
W ofertach satelitarnych obu pakietów brakuje kilkunastu kanałów,
oferowanych w ich odpowiednikach dostępnych w sieci telefonicznej
m.in. stacji z paczki BBC, Sportklubu, Disney Channel'a czy Fox
Life'a. Wynika to głównie z tego, że kanały te dostępne są na
wyłączność w innych platformach satelitarnych. - Naszym celem jest,
by po okresie wyłączności, te stacje pojawiły się w naszej ofercie
- zapewnia jednak Paweł Galej, dyrektor departamentu usług
telewizyjnych i VOD TP.
Na razie w ofercie platformy TP brak jest też kanałów HD,
ale mają się one pojawić w przyszłym roku. - Wszystkie
nasze dekodery są przystosowane od obioru programów w wysokiej
rozdzielczości - zapewnia Lesage. Podobnie jest z możliwością
odbioru naziemnej telewizji cyfrowej - opcja ta ma być aktywowana
jeszcze w tym roku. Od sierpnia br. posiadacze usługi satelitarnej
mają dostęp do usługi VOD, która świadczona jest przez sieć
telefoniczną, a w jej ofercie znajduje się obecnie 350 filmów. W
przyszłym roku operator zamierza wprowadzić usługę PVR, przygląda
się też doświadczeniom innych operatorów z multiroomem.
Na koniec czerwca br. 2008 roku TP miała 95 tys. abonentów
telewizji IPTV i 144 tys. klientów telewizji satelitarnej. Spółka
nie podaje, ilu abonentów płatnej usługi satelitarnej chce pozyskać
do końca roku. - Docelowo chcielibyśmy, aby 2 mln naszych
klientów internetu miało naszą płatną telewizję - mówi tylko Galej.
TP nie ujawnia też kosztów związanych z usługą.
Wprowadzeniu płatnych pakietów TP na satelicie towarzyszyć będzie
kampania reklamowa, która startuje jutro. Obejmie ona telewizję,
prasę, radio, internet, outdoor (tablice, reklama na autobusach), a
także emisję spotów na telewizorach w sieciach Saturn czy
Carrefour. Kreację przygotowała agencja Testardo Gram, a media
zaplanował Mediaedge:cia.
Dołącz do dyskusji: TP rusza z płatną platformą satelitarną