Sygnał "Lata z Radiem" w reklamie Biedronki
Sieć sklepów 'Biedronka' wykorzystała w swojej reklamie tradycyjny sygnał 'Lata z Radiem'.
Przedstawiciele „Biedronki” mówią, że wybrali ten utwór, bo kojarzy się z wakacjami. Dodają, że po weryfikacji okazało się, iż „Polka Dziadek” nie jest utworem zastrzeżonym.
„Dziś na ten temat dyskutowaliśmy w gronie odpowiedzialnych osób w radiu. Musimy dokładnie obejrzeć reklamę „Biedronki”. Sprawę spokojnie zbadają też prawnicy Polskiego Radia” – informuje „Wirtualnemedia.pl” Roman Czejarek z PR, odpowiedzialny za przygotowanie tegorocznego „Lata z radiem”.
„Nikt oficjalnie nie wyraził zgody na wykorzystanie naszego sygnału w reklamie. Z tego co słyszałem nie jest to oryginalnysygnał, tylko nowe nagranie naszej melodyjki i celowe wykorzystanie skojarzeń z „Latem z radiem” (w reklamie jest melodia taka sama dźwiękowo dla przeciętnego odbiorcy, jak nasz sygnał, no i pada słowo „lato”) – mówi Czejarek.
Kampania „Biedronki” ruszyła niemal równolegle, co wakacyjny program „Lato z radiem”.
„Chyba trudno tu mówić o przypadku. Myślę, delikatnie mówiąc, że po prostu jest to mało eleganckie działanie sieci sklepów. Czego jednak można spodziewać się po Biedronce” – dodaje.
Dołącz do dyskusji: Sygnał "Lata z Radiem" w reklamie Biedronki