Studi z 1 mln zł zysku, duży wzrost Foot Trucka. Aleksander Wandzel przejął część udziałów
Produkująca wideo na YouTube’a firma Studi (dawniej Abstra) w ub.r. przy spadku przychodów o 4,7 proc. do 8,3 mln zł osiągnęła wzrost zysku EBITDA z 0,43 do 0,99 mln zł. W firmie nie ma już kanału Abstrachuje, natomiast wpływy Foot Trucka zwiększyły się o 140 proc. - Śmiało można powiedzieć, że przeszliśmy kawał transformacji w ostatnich dwóch latach - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl szef firmy Aleksander Wandzel, który niedawno przejął mniejszościowy pakiet jej udziałów.
Działalność Studi obejmuje trzy główne obszary: własne kanały youtube’owe, kanały tworzone dla marek i uruchomioną jesienią 2019 roku platformę podcastową Storia.
- Nasze główne gałęzie, tj. kanały dla marek i kanały własne zanotowały zbliżone lub nieznacznie niższe przychody w porównaniu do zeszłego roku, natomiast znacznie poprawiliśmy rentowność na poszczególnych projektach - przekazał prezes firmy Aleksander Wandzel w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl.
Studi bez Abstrachuje, skokowy wzrost Foot Trucka
Z kanałów własnych spółki zdecydowanie największy wzrost osiągnął w ub.r. Foot Truck, którego przychody poszły w górę o 140 proc. (wiosną 2020 roku, po wybuchu epidemii, prawie wszystkie rozgrywki sportowe zawieszono na dwa miesiące). Kanał, tworzony od jesieni 2018 roku przez Łukasza Wiśniowskiego i Jakuba Polkowskiego, ma obecnie 182 tys. subskrybentów, a opublikowane tam ponad 180 materiałów zanotowało łącznie 37,5 mln odtworzeń.
- Z tym projektem wiążemy bardzo duże nadzieje i na pewno będzie naszym priorytetem w nadchodzącym roku - podkreśla Aleksander Wandzel. - Warto zwrócić uwagę na rozwój Do Roboty (skokowy wzrost przychodów, większa rentowność oraz więcej wyświetleń y/y) oraz na trzymanie wysokiego poziomu przez Dla Pieniędzy (wysokie przychody, bardzo wysoka rentowność) - dodaje.
Natomiast ze Studi pożegnali się twórcy kanału Abstrachuje, którzy przed paru laty pełnili też w firmie funkcje menedżerskie. Z kanałem wiosną ub.r. rozstał się Rafał Masny, a Robert Pasut i Cezary Jóźwik w styczniu br. ogłosili, że odkupili kanał i odchodzą ze spółki. W połowie ub.r. firma przyjęła nazwę Studi, wcześniej funkcjonowała jako Abstra.
- Jeżeli chodzi o kanały dla marek to bardzo cieszy wysoki współczynnik powracalności klientów (większość klientów z 2020 roku zdecydowała się przedłużyć współpracę w 2021) oraz pojawienie się nowych partnerów w osobach InPost oraz JustJoin.IT - opisuje prezes Studi.
- Nie jesteśmy natomiast zadowoleni z wyników Storia, tu zanotowaliśmy największy spadek przychodów - zaznacza.
Aleksander Wandzel podkreśla, że największym osiągnięciem firmy jest duża poprawa rentowności. - Śmiało można powiedzieć, że przeszliśmy kawał transformacji w ostatnich dwóch latach. Jest to źródłem bardzo dużej satysfakcji - przyznaje. Do 2019 roku spółka była na dużym minusie: w 2018 roku przy 7,95 mln zł wpływów miała 2,26 mln zł straty netto, rok później zanotowała 9,36 mln zł wpływów i 3,39 mln zł straty netto, natomiast w 2020 roku przy 8,71 mln zł przychodów osiągnęła 71,9 tys. zł zysku netto.
Aleksander Wandzel mniejszościowym udziałowcem
Trzy lata temu w firmę zainwestowali prawnik Bogusław Leśnodorski i przedsiębiorca Maciej Wandzel, przez kilka lat współwłaściciele i zarządzający Legią Warszawa. Gdy spółka była mocno pod kreską, dokapitalizowali ją.
Obecnie 26,5 proc. udziałów Studi należy do spółki Padrone Capital (jej udziałowcami są Wandziel i Leśnodorski), 27,4 proc. do Aulos 1 (kontrolowanej przez Macieja i Małgorzatę Wandzlów), 21,9 proc. bezpośrednio do Macieja Wandzla, a po jednej trzeciej pozostałych walorów mają Rafał Masny, Robert Pasut i Cezary Jóźwik.
Niedawno pakiet należący do Macieja Wandzla przejął Aleksander Wandzel. - Transakcja dotyczyła wewnętrznych rozliczeń między wspólnikami. Nie planujemy informować o jej dokładnych parametrach - przekazał nam szef Studi.
Dołącz do dyskusji: Studi z 1 mln zł zysku, duży wzrost Foot Trucka. Aleksander Wandzel przejął część udziałów