„Wprost” i „Do Rzeczy” z największymi spadkami, „Tygodnik Powszechny” z rekordowym wzrostem
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w maju br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2017 roku wyniosła 121 520 egz. Było to o 2,93 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,51 proc. do 106 090 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 95 212 egz., po spadku o 12,53 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 60 008 egz., po stracie wynoszącej o 14,29 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 22,01 proc. do 40 950 egz.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w maju br. wyniósł 25 850 egz.
8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 16,29 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 22 167 egz.
Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 17 929 egz., czyli mniej o 23,40 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie tygodniki zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Newsweek Polska”, którego wynik zmniejszył się o 14,08 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” i „Do Rzeczy” z największymi spadkami, „Tygodnik Powszechny” z rekordowym wzrostem