Spowolnienie na rynku e-commerce
Chociaż konsumenci reagują na spadek gospodarczej koniunkturypoprzez wydawanie mniejszej ilości pieniędzy, to bardziej ucierpiąna tym tradycyjne sklepy niż te działające w internecie.
Z szacunków eMarketera wynika, że amerykański rynek e-commerceosiągnie w bieżącym roku wartość 146 miliardów dolarów. To o 14,3procenta więcej w porównaniu z rokiem 2007, w którym dla porównaniawzrost wyniósł 19,8 procenta.
W kolejnych latach wzrost sprzedaży online będzie corazwolniejszy: w przyszłym roku wyniesie 12,5 procenta, w 2010 11,1procenta, w 2011 9,8 procenta oraz 8,9 procenta w 2012 roku, wktórym wartość rynku wyniesie 218,4 miliarda dolarów.
Jednak według analityków eMarketera, nie ma tutaj powodów dopaniki, gdyż spadek liczby nowych użytkowników robiących zakupy wsieci jest nieuniknionym znakiem dojrzewania rynku. Poza tymistnieje też wiele powodów, dla których można być optymistycznym codo przyszłości sprzedaży w internecie, np. zwrócenie się sklepówonline do takich grup jak seniorzy czy Latynosi.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Spowolnienie na rynku e-commerce