Rynek dzienników ogólnopolskich w Polsce
Sprzedaż wszystkich ogólnopolskich gazet codziennych spadła w sierpniu w stosunku do stanu sprzed roku, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza", wydawana przez giełdową Agorę, była nadal liderem segmentu dzienników opinii, a jej "średnia sprzedaż ogółem" w sierpniu wyniosła 253 564 egz. Oznacza to spadek o 12,36%. Podobny spadek (12,49%) zanotowała "Rzeczpospolita" (Presspublica), jej wynik spadł do 90 525 egz. "Dziennik Gazeta Prawna" zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 71 942 egz (spadek o 12,33%).
Liderem całego rynku pozostaje tabloid "Fakt". Jego wynik spadł o 3,94% r/r do 409 947 egz. Generalnie prasa tabloidowa notuje lepsze dynamiki niż dzienniki opinii. Sprzedaż "Super Expressu" (Murator) spadła tylko o 2,46% do 169 140 sztuk.
Spadki sprzedaży zanotowały też tytuły biznesowe: "Puls Biznesu" oraz "Parkiet".
Dołącz do dyskusji: Rynek dzienników ogólnopolskich w Polsce