RTV Euro AGD mniej zyskowny. Ma 12 sklepów więcej
Spółka zarządzająca siecią elektromarketów RTV Euro AGD i e-sklepem OleOle.pl w ub.r. zwiększyła przychody o 1,3 proc. do 11,37 mld zł, a jej zysk netto zmalał z 277,4 do 181 mln zł. Liczba sklepów pod szyldem RTV Euro AGD zwiększyła się o 12, ich wpływy z reklam przekraczają miliard zł.
Zdecydowanie największych źródłem przychodów firmy Euro-net, zarządzającej siecią sklepów RTV Euro AGD, ich platformą e-commerce i e-sklepem OleOle.pl, jest oczywiście sprzedaż urządzeń elektronicznych i AGD. W ub.r. wpływy ze sprzedaży towarów wyniosły 9,77 mld zł, wobec 962 mld zł rok wcześniej.
Natomiast przychody z usług towarzyszących sprzedaży sprzętu RTV i AGD nieznacznie zmalały - z 1,61 do 1,6 mld zł. Z 1,04 do 1,02 mld zł zmniejszyły się przychody usług reklamowych, czyli emisji spotów na ekranach w sklepach stacjonarnych i reklam w sklepach internetowych.
Wpływy z pośrednictwa przy ubezpieczaniu sprzedawanych urządzeń spadły z 391,02 do 388,21 mln zł, a z pośrednictwa przy udzielaniu pożyczek na ich zakupy - z 60,88 do 60,81 mln zł.
RTV Euro AGD ma 327 sklepów
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że „zwiększyła sprzedaż w warunkach spowolnienia rynkowego, wynikającego z ogólnych negatywnych uwarunkowań gospodarczych oraz wobec wysokiej bazy, jaka wynikała z bardzo silnych wzrostów w poprzednich latach 2020 i 2021”. Zaznaczyła, że mimo trwającej wojny na Ukrainie i sankcji nałożonych na Rosję „nie odnotowuje istotnych zmian w łańcuchu dostaw jednostki, jednak nie może przewidzieć w całości wszystkich przyszłych skutków”.
Na koniec ub.r. sieć RTV Euro AGD tworzyło 327 sklepów w 218 miejscowościach. W ciągu roku otworzono 15 placówek (otwarto w Pucku, Wejherowie, Strzelcach Opolskich, Piekarach Śląskich, Krakowie, Sieradzu, Giżycku, Szczytnie, Zielonej Górze, Choszcznie, Garwolinie, Rawie Mazowieckiej, Sierpcu oraz Przasnyszu), a zamknięto trzy (w Giżycku, Grudziądzu i Sieradzu).
Na działalność operacyjną spółka przeznaczyła w ub.r. 11,08 mld zł, o 2,1 proc. więcej niż przed rokiem, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów wzrosła z 8,85 do 8,87 mld zł.
Ponad 7 tys. pracowników w Euro-necie
Koszty usług obcych (m.in. działań marketingowych) zwiększyły się z 658,47 do 823,13 mln zł, na wynagrodzenia - z 519,17 do 558,87 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 106,53 do 117,08 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 75,93 do 107,4 mln zł.
Średnioroczna liczba pracowników firmy przekroczyła poziom 7 tys., rosnąc z 6 890 do 7 159. Liczba osób zatrudnionych w funkcjach nierobotniczych zwiększyła się z 5 706 do 5 934, a tych na stanowiskach robotniczych - z 1 184 do 1 225.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast pozostałe wydatki operacyjne poszły w górę z 40,25 do 57,44 mln zł, z czego koszty złomowania zmalały z 43,83 do 38,97 mln zł, ujemne różnice remanentowe wzrosły z 11,06 do 12,9 mln zł, a koszty pozostałej sprzedaży poszybowały z 3,57 do 24,48 mln zł.
Wielokrotnie więcej niż przed rokiem kosztowało spółkę finansowanie. Koszty w tym obszarze poszły w górę z 9,02 do 38,61 mln zł, z czego te odsetkowe - z 6,04 do 35,07 mln zł.
Bez dywidendy dla udziałowców
Na poziomie sprzedażowym brutto zysk Euro-netu zmalał z 380,77 do 291,46 mln zł, a na operacyjnym - z 354,78 do 265,36 mln zł. Przy spadku kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 68,41 do 46,23 mln zł zysk netto spadł z 277,35 do 180,96 mln zł.
Zeszłoroczny zysk w całości zasili kapitał zapasowy firmy - zdecydowali tak jej udziałowcy Iwona Kuk, Waldemar Kuk i Robert Kuczyński (każde ma po jedną trzecią walorów).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: RTV Euro AGD mniej zyskowny. Ma 12 sklepów więcej